FAQ |
Kalender |
2008-12-15, 11:38 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fick ett lustigt mail som handlade om en av mina domäner.
Citat:
Bild: http://img296.imageshack.us/img296/3026/spamuv5.png |
|||
Svara med citat |
2008-12-15, 12:04 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Yes, dom där är "old news", kommer ett par i veckan till mig =)
|
||
Svara med citat |
2008-12-15, 12:15 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vilka seriösa registrars har folk som sitter och kollar alla registreringar om det finns företagsnamn bland dem? Undra om Loopia och Binero sitter och mailar kinesiska småföretagare för att vara hjälpsamma.
|
|||
Svara med citat |
2008-12-15, 14:03 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Hade tråkigt en gång och svarade på ett sådant mail för priser och liknande. Här har ni listan:
Kod:
*.hk * * * * * * * * * * * * * *55 EUR per year *.com.hk * * * * * * * * * * 55 EUR per year *.tw * * * * * * * * * * * * * *55 EUR per year *.com.tw * * * * * * * * * * 55 EUR per year *.asia * * * * * * * * * * * * *75 EUR per year *.tm (trademark) * * * * 2458 EUR for 10 years *.net.cn * * * * * * * * * * * 35 EUR per year
2008-12-15, 16:39 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Roliga skojare som bara visar artighet mot män. Är man en "Madam" så får man nöja sig med att bli tilltalad som "kvinna" kort och gott.
|
|||
Svara med citat |
2008-12-15, 17:28 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Visst är det inte speciellt nytt. Men det var första gången för mig, förmodligen ser inte mina andra domäner lika "affärsaktiga" ut .
Är inte direkt så att mina "affärer" skulle påverkas om dom satte upp en klonsida på någon suspekt tld i asien. |
|||
Svara med citat |
2008-12-16, 18:41 | #7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag fick ett liknande, jag skrev tillbaka och frågade vilka domännamn det gäller och om det var cn, Den enda som jag skulle vilja lägga till i domännamnen jag har är *.eu men den är tagen redan ( jag var seg ).
Då kan jag garva åt den här och slänga den dit pepparn växer med andra ord... ------------------------------- Dear Sir We received a formal application from a company who is called Saibo Investment Co.,Ltd applying to register "domännamn" as their domain name in Asia as well as in Europe on December 15, 2008. During our auditing procedure we find out that the alleged Saibo Investment Co.,Ltd has no trade mark, brand nor patent even similar to that word. As an authorized anti-cyber squatting organization we hereby suspect the alleged Saibo Investment Co.,Ltd to be a domain grabber. Hence we need your confirmation for two things, ` First of all, whether this alleged Saibo Investment Co.,Ltd is your business partner or distributor in China. Secondly, whether you are interested in registering these domains (The alleged Saibo Investment Co.,Ltd will be entitled to obtain a domain not needed by original trademark owner.) If you are not in charge of this please transfer this email to appropriate dept. This is a letter for confirmation. If the mentioned third party is your business partner or distributor in China please DO NOT reply. We will automatically confirm application from your business partner after this audit procedure. Best Wishes Jad.Ji |
|||
Svara med citat |
2008-12-16, 19:08 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, det där och andra mail av samma typ har de flesta internationella domänägare sett. Den roligare typen är när de talar om att en domän nyligen blivit ledig och erbjuder sig att registrera den.
Svara |
|
|