FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hämtat från:
http://www.startaeget.se/articles.niklas_z...a_och_skype.asp Niklas 3 bästa tips till dig som vill starta innovativa webbtjänster: * Våga utmana jättarna! När jag skapade Skype så var mitt mål att kunna erbjuda en alternativ och mer prisvärd telefoni. När jag skapade Kazaa så ville jag att många människor skulle kunna ladda ner gratis musik. Det är levande bevis på att det definitivt går att utmana jättarna. * Knepet bakom att lyckas sprida ett visst program till stora mängder av människor är att göra det enkelt, mycket enkelt till och med. Det måste också ge en omedelbar belöning, t.ex. sänkta telefonkostnader eller gratis musik via nätet. Så krångla inte till det om du vill nå många! * Många tror att det inte går att tjäna några pengar via gratistjänster på nätet. Men vi planerar att ta betalt för extratjänster som vidarekoppling och trepartssamtal av Skypes användare och på det viset kan företaget bli riktigt lönsamt. Det gäller att tänka ett extra varv, det går nästan alltid att tjäna pengar även om själva grundlösningen är gratis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som att bifoga massa spyware/malware i programmet.
Något jag aldrig sett han kommentera. Allting handlar om hur bra han lyckats utmana jättarna, aldrig om HUR han tjänade sina pengar genom att ge oss användare massa skit. Har själv aldrig använt kazaa, men jag har sett resultaten utav vad kazaa har gjort med datorer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Dock innehåller ju inte skype en massa Spyware/malware.
Mvh Marcus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Ingen vet väl riktig exakt vad skype håller på med?
Ingen öppen källkod = ingen insyn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag har förövrigt testat kazaa och det fungerade bra i början sen när det blev större blev det invaderat med spyware och saker, då blev det istället kazaa lite. Skype har jag aldrig testat personligen men min bror använder det på sin egen dator och det verkar ju fungera bra. Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Skype är en produkt som Niklas startat och lyckats med endast för att han varit känd sen tidigare. Han fick så mycket gratisreklam genom att gamla kazaagrundaren startar en gratis telefontjänst över nätet.
Hade t.ex. Jag eller Fabian eller vem som helst här gjort det hade det inte varit samma PR bakom det och inte fått samma antal användare! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilket gnäll. Det som NiklasZ gjort både med Kazaa och Skype är ju helt fantastiskt och beundrasvärt tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jajjamensan, och riktigt härliga affärsmetoder dessutom.
Skypesupporten CHATTAR man med, och ens pengar man har innestående på kontot tar dom. Underbart företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tycker Niklas är ett svin efter all adware i Kazaa. Han borde ju ses som den värsta av alla avskum på nätet. Visst använder jag gärna Skype då det är bra, men jag skulle inte dra mig för att fälla krokben för Niklas eller hans företag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
skype är en revolution för voicechat!
|
||