FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller på och installerar ett forum och fick fram detta:
Please, setup Cron Jobs as specified below. [email protected] 0 0 * * * /usr/local/bin/php -q /home/web76209/domains/ccccc.se/public_html/periodic/cmd.php */10 * * * * /usr/local/bin/php -q /home/web76209/domains/ccccc.se/public_html/periodic/notifies.php * */1 * * * /usr/local/bin/php -q /home/web76209/domains/ccccc.se/public_html/periodic/cupid.php Jag fick ju fram cronjobs delen hos Binero, men vet inte hur jag ska fylla i allt. Uppskattar hjälpen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är i princip bara att klippa och klistra. Den första delen, t.ex. 0 0 * * *, är tiderna det ska köras och det som följer därpå, t.ex. /usr/local/bin/php -q /home/web76209/domains/ccccc.se/public_html/periodic/cmd.php, är det kommando som ska köras (den första delen är programmet som ska användas och den andra sökvägen till filen du ska köra). Du måste dock ändra så att du har rätt sökväg för dig där.
Jag har dock själv haft problem med att köra php ibland (fungerar perfekt på de flesta domänerna medan det inte vill alls på ett par andra) och kör då wget istället. Om jag inte minns fel så kan du i kontrollpanelen lägga till om du inte vill att mail ska skickas genom att klicka på en knapp eller kryssa i en ruta eller nåt (/dev/null 2>&1).
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-27 klockan 15:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Siffrorna före kommandot följer den här syntaxen: Kod:
* * * * * command to be executed | | | | | | | | | +------ day of week (0 - 6) (Sunday=0) | | | +-------- month (1 - 12) | | +---------- day of month (1 - 31) | +----------- hour (0 - 23) +------------- min (0 - 59) Kod:
0 * * * * php /mitt/skript.php Och Kod:
0 5 * * * php /mitt/skript.php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Stort tack för hjälpen, men det jag inte riktigt förstod va det med sökväg dvs att skriva in rätt sökväg. Hur finner jag rätt sökväg?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
På binero för mig och mina php scripts så är sökvägen så här:
/usr/local/bin/php /usr/home/web00000/domains/mydomain.com/public_html/mittscript.php |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|