FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej, skrev tidigare ett inlägg om att mina Facebooksidor hade blivit hackade. Skickade direkt efter detta ett mail till Facebook, och har gjort det ytterligare cirka 5 gånger. Vad f*n ska jag göra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Om inte Facebook svarar blir det ju ett 'mission impossible'. Jag gissar att du varit väldigt noga med att du skickar ditt ärende till rätt mottagare på Facebook. Tänk på att formulera dig sakligt och korrekt (men kortfattat), men det gissar jag att du redan gjort. Polisen lär dessvärre knappast bry sig.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När och på vilket sätt blev de hackade? Som jag förstod det så tog facebook bort några av dina sidor förut, men såg inget om att de blivit hackade?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du har blivit av med dina Facebook-sidor så måste den personen som har hackat dina sidor kommit åt ditt Facebook-konto plus att den personen måste ha fått tag i ditt lösenord, eller har jag fel nu?
Isåfall kan du anmäla att ditt konto har blivit hackad då kommer du få kontakt med nån från Facebook då kan du samt berättar att du har tappat dina sidor så ska det nog fixa sig ska du se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo, jag trodde från början att Facebook tagit bort mina sidor eftersom de inte gick att se. Men det går att dölja sidorna genom att klicka på Sluta publicera sidan (bara administratörer kan se sidan). Och sidorna är nu uppe igen och det postas saker på dom dagligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns en del idioter som sprider information om hur man hackar Facebook-konton så det är inte alls omöjligt. Åtminstone en medlem här på WN har gjort det.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att det ska vara så för jävligt.. verka finnas en del folk som har lite att göra, men är väl ingen nyhet.
Men då kanske man ska börja fundera på att aktivera Inloggningsgodkännanden som Facebook har som är under Säkerhet, tro dom flesta vet hur det funkar annars så kan gå in på Facebook och kolla eller så jag förklara om ni vill det. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har för mig att man ska kunna komma i kontakta Facebook för att åtgärda problem. Dock är deras handläggningstid på typ 1 vecka så det går ju inte fort om de ens orkar bry sig. Jag tycker det är märkligt att man kan bedriva så stora tjänster som t.ex. Facebook och Gmail i Sverige utan någon som helst möjlighet att få kontakt med företaget, kanske en tidsfråga bara innan dom måste göra sig nåbara för det är helt klart ett problem med deras förhållningssätt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|