FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur svårt/lätt är det att hitta kunnigt folk till webbprojekt upplever ni?
Hur ser tillgång och efterfrågan ut på folk som kan programmera i serverspråk som php/asp.net/java och databaser? Skulle vara intressant att höra er uppfattning! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Lätt, inga större problem för varken PHP eller ASP, däremot java vet jag icke. Sen beror det på vilken database, mySQL är nog inga problem, säkerligen inte MS SQL heller.
Frågan är snarare vad du har råd att betala med, inte om det finns programmerare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De vanligaste serverspråken är det inga problem med. Däremot Java....
Får ibland mail från personer som söker jobb, men väldigt få med Javakunskaper. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då jag läst webbteknik i två år samt webbprogrammering i 2 år tidigare i mitt "webbliv" så har jag en lång lista av grymt duktiga programmerare och designers på min msn så varje gång jag behöver nått gjort som jag inte har tid, ork eller lust med så hör jag bara med gamla kursare som jag vet är väldigt duktiga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
kanske lite off-topic men... om man skall lära sig programmera riktigt bra i något språk, som man sedan kan jobba inom är det PHP eller ASP.NET eller något annat som gäller då!
undrar alltså inte vilket språk som är "bäst" utan vilket eller vilka kombinationer som ger störst chans till ett arbete! Vilken kompetens söker företag vid nyrekrytering??? Lite sugen på att studera på högskola nämligen!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle säga att det är Java och .NET som gäller i system på större företag och offentlig sektor och därmed också den kompetens man söker. Även C++, fast inte för webbapplikationer.
PHP verkar populärast för webbapplikationer på mindre företag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Jag är alltid i behov av duktigt folk. |