FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har planer på att göra ett "externt bokningssystem" för våra resor som vik kan ha liggandes på vissa communitys och andra roliga sidor. Tanken är att man påbörjar sin bokning i bannern, och klickar sig vidare in på vår hemsida, och slutför bokningen där.
Min fråga är därmed vad som brukar vara lämplig provision? En snittresa hos oss ligger på 400 kronor ca. Man vill ju inte vara för snål, men samtidigt inte heller bjussa bort hela vinsten.. Tips eller förslag mottages gärna ![]() Mvh Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
25% av vinsten kanske...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hmm det låter lite väl mycket, vet inte vad andra erbjuder, men för vår del skulle det i vissa fall bli 150 spänn per genomförd bokning....inte rikitgt hållbart känns det som!
Om det handlar om en större bokning vill säga! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
25% av VINSTEN... Inte resans pris
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, just det!!! VINSTEN
![]() Får vi in en bokning av en person som bokar en resa och en festivalbiljett till en utlandsfestival så kan vinsten i BÄSTA fall vara 5-600:- (om man inte skall räkna in löner etc etc etc, vilket är toksvårt...) , beroende på vad vi har för dealar på biljetter mm. SÅ mycket pengar är jag lixom inte villig att sprida omkring mig! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
20-50kr?
något i den stilen, det är ju inte så snålt, eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
så länge du inte fyller platserna från annat håll och får en inkomst som täcker alla utgifter och dessutom ger vinst borde det ju inte vara något problem?
men visst, ju högre provision desto fler kunder får du ju in om man räknar linjärt (vilket iofs kanske inte är helt tillämpbart i sammanhanget). börjar du lågt så kan du ju iterera fram den bästa nivån på ersättningen efter ett tag ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jo det lär bli ett jädra pillandes fram o tillbaks i alla fall, innan man hittar rätt nivå.
Finns även en tanker att vissa sidor skall kunna välja att att sänka priset på varje resa med samma belopp som provisionen var på. mao ingen provision mot att de kan erbjuda en billigare resa. Deras besökare och kunder får ju därmed ett mervärde och de e ju bra ![]() Och för min del så är det exakt samma sak. Hur funkar det med utbetalningar till privatpersoner etc. när man kör ett sånt här system? har inte satt mig in i det riktigt ännu... Mvh Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Passa dig så dina eventuella annonsörer inte blir sura för att vissa har andra priser osv.
Det kan också bli så att kunderna kan bli missnöjda om de fått betala olika priser beroende på vart de besökt. Jag säger inte att det är helt dåligt men iaf något att tänka på. Utbetalningar för privatpersoner fungerar om du drar arbetsgivaravgift och a-skatt på belopp över 1000 kr. Men det står mer och bättre på andra trådar har jag för mig. Jag skulle undvika privatpersoner, men det beror nog mest på att jag inte gillar pappersarbete ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|