FAQ |
Kalender |
2009-12-20, 23:47 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
jag är nu med och tar fram en ny Internetsida i min skola, är en s.k. yrkesskola, d.v.s. en gymnasialstadieskola. Den gamla webbsidan hittar ni här; http:/// Den nya webbsidan; http:/// Senast redigerad av alejandr0 den 2010-04-14 klockan 20:28 Anledning: glömde säga nått |
||
Svara med citat |
2009-12-21, 00:09 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Saknar en footer,
Skippa marginalen på navbaren, Gör en avskiljare mellan kolumnerna? Kanske prickar eller ett pixelbrett streck. Det jag tänkte på sådär spontant! Fin sida! |
||
Svara med citat |
2009-12-21, 00:55 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Headern känns VÄLDIGT tom.
Menyn känns inte riktigt som att den passar in. Högre fokus på menyn, större typsnitt, annan färg/bakgrund. Eftersom det är en skola, lägg in varje årskurs / klass schema? |
||
Svara med citat |
2009-12-21, 03:07 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Får man fråga varför det är en scroll i sidled?
Generellt sätt tycker jag att alla färger är lite för mesiga, man saknar något som sticker ut lite mer. Ögonen vet inte vart de ska fokusera, så kanske större fokus på menyn som tidigare talare nämnde. |
|||
Svara med citat |
2009-12-21, 09:33 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bredden blir lite olika i olika upplösningar/skärmar. Pröva med en fast bredd på innehållet, t ex 960 pixlar istället för de 47 em som du har nu.
Headern blir väldigt tom då, så du bör hitta nån slags innehåll som passar där. Länkarna till vänster ska in i menysystemet. Ha dropdownmenyer istället för klickade. Bestäm dig för vad som är viktigt. Just nu ser det ut som menyn i skolmatsalen är det viktigaste, det kanske är så för många men det ser inte bra ut på en officiell hemsida. In med skolmaten under elevvård eller liknande. Font-size 0,8 em på brödtext är i minsta laget, tänk på att lärarna som är över 40 och har glasögon också ska kunna läsa. |
||
Svara med citat |
2009-12-28, 22:35 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag brukar lägga till overflow:scroll; på mina sidor för att inte innehållet ska hoppa till vänster när scrollen dyker upp. Därför finns det också en sidoscroll där. EDIT: Jag fixade det. Jag har också bytt ut menyn, gjort om headern och så har jag satt lite mer effektfulla färger på rubriker, länkar etc. Ska fortsätta med att testa olika lösningar nu. Tack för alla råd hittills Senast redigerad av alejandr0 den 2009-12-28 klockan 23:00 |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|