FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ska sälja ett .org domän som ligger hos one.com
Ska sälja det till en kille från ett annat land... Vad är det bästa alternativet för att sköta betalningen? Både säkert och billigt. Mvh Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade rekommenderat PayPal.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
alt. 1. Han betalar in till dig innan du överför den.
alt. 2. Vill han inte det använder du dig av www.escrow.com som mellanhand. Han får stå för avgifterna tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sant!
Han betalar först, sedan jag skickar domänet... Vill han inte det så kör man via escrow och han betalar avgifter... Hur fungerar det att köra escrow? Måste jag först överföra domänet dit från one.com isåfall? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nopp i och med att man bara får göra en transfer var 60 dag på generiska domäner så funkar inte det.
Han sätter in pengarna till escrow, du lämnar ut EPP koden när de bekräftar att de fått pengarna. Köparen initierar transfern och bekräftar till escrow när den blivit godkänd av dig. Escrow betalar sedan ut pengarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack så mycket!
hört talas om ett sida som heter sedo också, fungerar det på samma sätt? vad är för- och nackdelarna med att använda det istället för escrow? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sedo är lite dyrare men erbjuder samma tjänst. Kan också tipsa om MissDomain.se som funkar kanon och dessutom kör en fast avgift istället för % vilket oftast blir billigare. Nackdelen är att MD är relativt okända utomlands så kan vara svårt att få motparten att acceptera en transaktion genom dom.
Normalt står dock köparen för avgifterna så vill han i detta fall köra via Sedo, NameDrive, Escrow, Moniker eller någon annan välkänd så borde det inte påverka dig. Senast redigerad av eng3l den 2010-04-08 klockan 20:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
beror ju helt på pris
paypal ska du inte använda för summor större än du är villig att förlora (väldigt osäkert att sälja domäner via paypal) jag använder escrow.com eller sedos escrow tjänst för alla större köp och sälj. inte ens de är 100% säkra |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|