FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Min fråga låter kanske lite komplicerad. Men jag har alltid varit väldigt intressant av Mellan östern, så har jag också tagit mig och lärt mig deras huvudspråk som är Arabiska. Jag själv är Webbdesignar och programmera för hemsidor. Så jag tänkte kanske starta en karriär där. Jag har planer att besöka mellan östern inom en månad, men behöver verkligen era råd!
Av era livs erfarenheter, hur tycker ni det är bäst att sätta igång och skapa relationer med företag där? Mellan östern är väl lite annorlunda när det gäller allt ifrån jobb och rekrytering. Jag kan knappt hitta att man kan söka upp deras företag via nätet. Ska jag liksom åka dit och fråga runt, sen boka möte med företagen när jag är där? Eller ska jag posta en annons att jag är intresserad av att hitta någon typ av säljare där? Jag är väldigt tacksam för all råd jag får, detta kan verkligen få mig att stå på fötter igen! Ni får hemskt gärna också skriva till mig vad jag ska tänka på osv, det är aldrig fel med extra råd ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är du ljushyad? Spela in en video (där du talar arabiska) och skicka runt den till olika företag.
Slår vad om att du får massa bra erbjudanden ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra förslag, men problemet återstår att det är jätte svårt att kunna få hitta information om företag i mellan östern. Hittar bara några i UAE som har lagt uppgifter på Google. Varför är det så? Ska jag istället åka ner dit och försöka kontakta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ganska många företag men det är många stora internationella aktörer som etablerat sig i regionen eftersom det funnits pengar att hämta. Dubai Internet City finns ju exempelvis. Vet inte riktigt hur det ser ut med de inhemska företagen, kanske lättare att söka på arabiska och där tror jag inte så många här kan assistera.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har för mig att de fanns massvis med jobb via monster osv förut när jag kollade i dubai.
Intressant land med en del guld i ryggsäcken, var där för nått år sedan och de är lite annorlunda mot vad man är vad vid på hemmaplan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska kolla upp både hemsidorna, tackar! Hur var dem barateau
![]() |
||