FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är inte allt för hemma på detta med domäner, men för några dagar sedan kollade jag upp "www.theharlemshake.se" - helt ledig. Hoppar in på Loopia, beställer den - allt okej.
Dom debiterar mig, får kvitto ( http://gyazo.com/5f39e0ea598965a260c007562f01f283 ). Kollar domänen nu och då är det någon annan nisse som har den, genom Binero? Hur kan detta hända? Reserveras inte domänen? Vet att jag ska kontakta Loopia men det får bli senare ikväll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
15 feb: Du beställer domänen hos Loopia. Den markeras som upptagen i Loopias system men går fortfarande att registrera hos andra registrarer.
16 feb: Någon annan registrerar domänen via Binero. 17 feb: Du betalar till Loopia och de försöker därefter registrera domänen som vid det här laget redan är tagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alright, så det fungerar. Betalade den iofs den 15e, dåligt att det tar sån tid.
Menmen, synd! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Det är givetvis väldigt tråkigt att någon hann före att registrera domännamnet som du ville ha. Som dannelito skrev är domännamnet ledigt att beställa hos andra registrarer även om du gjort en beställning vis oss. Vi har förskottsbetalning på alla våra tjänster och försök att registrera ett domännamn påbörjas först när vi mottar betalningen. Maila till [email protected] så hjälper de dig med återbetalning eller om du vill ha summan som LoopiaPREPAID. /Jimmie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det tråkiga hos Loopia är att även om man betalar med kort så registreras inte domänen förrän man betalt sin faktura och den genereras inte direkt. Det går snabbare att registrera hos många andra.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis! Jag har varit med om samma sak tidigare hos loopia. Jag beställer aldrig domännamn från Loopia numer! Idag är det Binero som gäller för mig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har för mig att jag la beställningen direkt, dvs den 15:e - och betalade med kort. Kvittot genererades även då som sa att det är debiterat och klart.
Nu vet jag inte hur det fungerar i erat system, men har ni inte någon form av IPN? Kortbetalning går väl på direkten, eller har jag fel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Beställningen gjordes 2013-02-15 kl 17:50 och betalningen gjordes 2013-02-17 kl 17:44. Tyvärr finns det en liten lucka där när någon annan hunnit mellan och registrera domännamnet. /Jimmie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hos många andra registreras domäner omgående vid betalning med kort.
Förstår inte varför Loopia tar sån tid på sig? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|