FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå.
Jag undersöker betalningsalternativ till ett nytt projekt. Har sökt på forumet med hittar inget om detta. Det är så att vi söker alternativ på betalningartjänster som är lätt för en användare. - Är det någon som vet vart man kan få köpa/hyra en kortläsare som de har i butiker? - Vart man hittar myntautomater? Det idylliska skulle vara att ha nånting som (om man bor nere i skåna iaf) Skånetrafiken har. Där drar man bara sitt kort och väljer station. Ingen PIN-kod och man behöver själv inte övervaka systemet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om jag inte har helt fel så kan du väl hyra en kortläsare av din bank eftersom du ändå måste upprätta ett serviceavtal med dem. På mitt förra jobb så fick vi erbjudande om att antingen köpa eller hyra en kortläsare men jag vet inte om det gäller alla.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet det finns företag som hyr ut sådan utrustning, men jag kan verkligen inte hitta något på google.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
På mina kvitton brukar det stå Babs. Det bör innebära att de åtminstone tillhandahåller kvittorullar. Fast jag vet att de även hyr ut kortterminaler. www.Babspaylink.se.
De terminaler du ser i affärer heter Kortterminaler. En enkel googling ger mig http://www.point.se/templates/produc...ry.aspx?id=465 vilka verkar ha okej priser. Ibland säljs kortterminaler begagnat, bl.a. från konkurser, tror de finns på blocket. GSM-kortterminal är jätteroligt ![]() Kan rekommendera Xenta EMV kortterminal, den är grym, fast inte gsm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Grymt tack.
Har dock börjat vandra i tankarna om vad som händer om man drar ett kreditkort genom en magnetkortläsare. Är det inte möjligt att ha en vanlig magnetkortläsare, och om kunden dra sitt kort där, så får "datorn" reda på kortets nummer + kontrollnumret. Sedan skicka detta till någon internet kreditkort (som pay-read.se) och sedan är allt klart? Kan man inte göra någonting liknande? Vad jag söker efter är den smidigaste sättet för kunden att betala för tjänsten på plats, utan att behöva krånga med pinkod eller något dylikt. Som SF har då man har förköpt biljetter. Bara dra sitt kort sedan är det klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att trycka fyra siffror är inte särskilt svårt, inte för mig i alla fall.
Kan det vara så att du behöver detta till något helt annat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En tanke som också slog mig... Om du skall ha en terminal undrar man ju varför inte PIN skall användas? Bättre för dig och kunden ur säkerhetssynpunkt...
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men om jag minns rätt är CVV2 koden inte lagrad på magnetspåren, då måste man själv skriva av den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Dessutom, låt oss säga man kunden kan dra sitt kort och man får numret, och sedan skriver han in sin PIN-kod vid touch-screenen, det hjälper iof inte mig? Hur kan jag dra pengar med ett kortnummer + PIN som utvecklare? Allt skulle bara ha varit smidigare om man kunde skicka någon form at WAP-betalningslänk till användare, men tyvärr fungerar inte sånt idag än... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan inte användaren mata in sitt CVV2 nr da? kan ju inte anses som osäkrare hemma vid datan än på stan/där du ska ta kortet. eller?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|