FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tro ni det skulle finnas marknad för t.e.x ha liten butik, där folk kan komma in över disk och få hjälp att få ingång sin linux / freebsd dator?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Vardå? Sveg eller Stureplan?
Svart är väl att det finns det säkert, men det tar nog ett tag att bygga upp en kundgrupp. Är det större och mer avancerade kunder, typ företag vill dom nog att du åker hem till dom. Privatanvändare med linux är betydligt färre än de med andra operativsystem, men de behöver säkert också hjälp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Privatpersoner som sysslar med BSD/Linux är antagligen så kompetenta att de kan hitta lösningar via gratis webbaserade portaler för dessa frågor.
Något som säkert skulle fungera vore dock en Linux/BSD support, hjälpa webhotell och serverägare att säkra sina servrar. Ett stort problem dock, jag tror inte någon serverägare vill lämna ut inloggning till deras produktionsservrar till en tredje part. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Mycket kan troligen lösa med civillrättsligtbindade avtal. Tanken är erbjuda både och .. Sedan tiden då jag körde Linuxstore , så var det många privatpersoner som var intresserad av Linux. Att sälja linuxboxar idag, går inte.... Däremot skulle olika former av support kunna vara en lösning Den geografiska placering bli Stockholm.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med privatpersoner som målgrupp blir det nog svårt att tjäna pengar på det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att hjälpa folk som kör egna colomaskiner när de får problem, det är något jag tror det finns en marknad för. Många (jag t.ex) kör på dylika och har inte all kompetens som krävs när det kör ihop sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Tanke är att samla massa en kunniga människor under ett och samma tak som kan hjälpa till med detta. Så man kan träffa folk face to face, på sätt också lära känna folk. Kan vara lite känsligt att ta första bästa IRC kontakt som kan fixa detta.. Kanske tom en lite bokhandel för orelly böcker.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|