FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Har testat reparera via heidiSQL, dock utan resultat. jag får meddelandet på Mysql administrator: Forcing close of thread 'xxx' 1 Forcing close of thread 'xxx' 2 Forcing close of thread 'xxx' 5 Forcing close of thread 'xxx' 6 Forcing close of thread 'xxx' 12 Etc! Tacksam för svar. det som händer när jag startar databasen är att cpu blir 100% o sidan funkar ej. har nu lagt in en backup men den är från 3 mars, vore mycket tacksam om jag kunde få hjälp. Mvh Hassan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
ingen som kan eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad sger mysql-errorloggen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
flera såna fast olika antalet users. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du provat att uppdatera till senaste verisonen av MySQL?
Vilken plattform / OS kör du på föresten? Samt vilken version av MySQL? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
har du kört "repair table" och sånt?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur ser din my.cnf ut? Är det när du startar MySQLservern eller använder en viss databas, den borde markera databasen/tabellen som crashed och sen fortsätta som vanligt. Vad säger myisamchk -c (alt -e) om tabellen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
OS: Windows 2003 Server Mysql Server 5.0 - Har testat uppdatera till 6.0 dock utan resultat, men 5.0 har alltid fungerat perfekt. Databasen har fungerat kanonbra över ett år nu, plötsligt hände detta. Jag har testat reparera via HeidiSQL, fått Ok som status. Datorn använder CPU 100% endast när jag använder den databasen och medlemmar ansluter till den. Jag är ganska säker på att felet ligger i databasen, om jag skall laga den eller nått vet jag inte. Program som jag använder är Mysql Administrator samt heidiSQL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har ingen fil som heter så, jag har My.ini om det är det du menade. Det är inte när jag startar mysql servern, det är när jag använder en viss databas. Jag försöker det med myisamchk -c men lyckas ej. Vad skall ja skriva exakt? Skriver jag detta dyker samma meny upp igen. myisamchk -c Man måste väl kunna skriva nått i stil med myisamchk -c [databasnamn] [lösenord] ... eller nått |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sedan skall jag ange password: jag skriver rätt lösenord men får ändå texten: Got error: 1045: access denied for user 'ODBC @ localhost' (using password: Yes) when trying to connect. Hassan |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|