FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite newbie-fråga men jag hittar inget när jag använder sökfunktionen.
Det är så att jag vill annonsera för mitt företag på Facebook. Facebook godtar bara kortbetalning och mitt kort är kopplat till mitt privatkonto, inte företagskontot. Hur gör jag då, ska jag föra över pengar från företagskontot till privatkontot och bokföra den transaktionen? Och om så är fallet, blir det på kontot Reklam och PR (5900) eller måste det gå i två steg på något sätt? :huh: Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du driver en enskild firma spelar det ingen roll vilket konto det dras ifrån, alla dina konton är dina "privatkonton" eftersom du själv är firman. Sen att du väljer att använda ett konto som företagskonto och ett som privatkonto struntar skatteverket i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, tack för svar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Betalar du privat så blir det dels en egen insättning och dels själva kostnaden som är reklam eller vad du nu kan tänkas ha valt för konto.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|