|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
|
Hur gör man i följande fall. Kunde köper ärn skönhetsprodukt som har ungefärlig livslängd på en sådär 6 månader, och som tillverkas för kunden efter beställning. Denna produkt måste man sköta enligt speciella regler.
Ca 3 veckor senare indikerar kunden, genom sina frågor om produkten, att den kan ha misskött sin produkt.
2 månader senare återkommer kunden och klagar på produkten och påstår sig finna fel i den.
Av felbeskrivningen är det helt omöjligt att avgöra ifall kunden misskött produten eller om det är fråga om produktfel. Därmot har kunden under email-konversationen tidigare indikerat en skötsel som mycket troligt kan orsaka ovannämnda fel.
Hur tusan bär man sig åt. Konsumentköplagen säger att man har rätt till reklamation efter upp till 3år, men produkten håller ju bara i ca 6 månader?
Så, vad gör man i det här fallet?
|