Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ingripa vid pågående brott

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-04, 02:08 #1
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag var i Stockholm igår kväll och hade vart ute, några kompisar gick in på 7 Eleven för att handla något, och samtidigt som vi går in så går en snubbe ut med en påse helt fullproppad med godis och mat, tjejen i kassan säger "Hallå, skall du inte betala det där?" men han bara går ut.

Hela butiken är full med folk men ingen gör någonting alls, innan jag hinner tänka mycket längre så försvinner snubben därifrån och är borta.

Efteråt tänkte jag hur jävla förbannad jag hade blivit om det var min butik, och att ingen bryr sig eller gör något, så jag bestämde mig för att om jag står inför en liknande situation igen så skall jag göra något åt det, inte bara stå och titta på.

När jag kom hem till Göteborg ikväll blir jag vittne till att en gubbe slår in rutan på en bil och stjäl 2 väskor. Sagt och gjort, jag och min kompis ringde polisen och gick fram till honom, han tog väskorna och började gå och vi följde efter honom 100 meter innan vi grep honom och inväntade polis.

Det var flera omkring som kom fram och sa "Vafan gör ni, låt honom gå, han har ju inte precis dödat någon" och liknande kommentarer, när polisen hade tagit honom i förvar och vi gick därifrån blev vi hotade av en kille som sa att vi var riktiga svin som leker poliser.

Vad skulle ni gjort? Var det fel att ingripa? Jag har min ipod full med musik jag tankat hem från nätet men det är ju inte direkt så att jag skulle överlämna mig till polisen för det liksom, vart skall man dra gränsen? Snubben hade säkert haft en skitdag, eller ett skitliv, jag tror inte att han gör inbrott i bilar för att han mår så himla bra. Så frågan är, vad hade ni gjort i min situation?..
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017