FAQ |
Kalender |
|
2012-09-07, 06:39 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Söker efter en funktion till WP - vill ha tag i ett plugin med följande funktion.
låt oss säga jag har en blogg minblogg.com jag vill kunna styra så att precis alla bilder jag laddar upp i posterna där automatiskt länkar till tex http://www.minutvaldaurl.com bara behöva ange en gång per blogg vart alla bilder ska länka, finns detta? har googlat men hittar inte riktigt det jag söker. |
|||
Svara med citat |
2012-09-07, 17:20 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det bör går att göra om du laddar upp bilden som en "Utvald bild" och ditt tema har stöd för det. Då kan du redigera temat, leta upp raden där "utvald bild" finns, den heter nog något i stil med: "the_post_thumbnail". Lägg en <a href=""></a> tag runt den, sen är det bara att tuta och köra.
Edit, ser nu att du ville att ALLA bilder ska länkas, min lösning gäller inte för detta tyvärr... Men det borde gå att fixa till med något lightbox-plugin, fancybox eller liknande. |
||
Svara med citat |
2012-09-07, 17:37 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder följande kod i functions.php för att lägga till rel="shadowbox" till samtliga uppladdade bilder...
...borde väll gå att modifiera en aning och få den att utföra det du vill!? PHP-kod:
|
||
Svara med citat |
2012-09-07, 17:41 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Yes, följande verkar funka:
PHP-kod:
|
||