FAQ |
Kalender |
|
2012-01-30, 09:02 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag söker ett kraftigt webbhotell där inte priset är i fokus.
Jag söker typ en VPS men fast en redan installerad webbserver på den. Jag är inte så van vid installeringen av servrar så det är därför jag vill ha en på server från början med typ cPanel eller Directadmin. Sen skulle jag gärna vilja ha en egen php.ini fil. Cronjobs måste vi använda. SSL. PhpmyAdmin. Vill att prestandan skall vara fokus och snabb support. |
||
Svara med citat |
2012-01-30, 09:31 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan nog bli svårt att hitta en VPS som redan är färdigkonfad enl. dina önskemål.
Gör som jag gjorde... Sätt dig in i hur en server/webbserver fungerar och installera allt själv. Jag utgick ifrån en VPS hos Glesys och tog alla hinder allt eftersom de kom. vpsforum.se är ett hett tips. Du kommer aldrig kunna tackla eventuella problem om du inte vet hur allt är uppsatt i bakgrunden. Om du inte vill syssla/pilla/installera med servern själv så rekommenderar jag att du anlitar någon som gör det åt dig. Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-01-30, 09:40 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter som du vill köpa en managerad server, sen om den är fysisk eller virtuell är bara praktikaliteter. Citynetwork, glesys, patrikweb mm kan nog hjälpa dig utan problem mot ersättnig. Men managerat kostar ofta en slant extra om man jämför mot barebone kostnaden hos en server.
|
|||
Svara med citat |
2012-01-30, 09:44 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har kollat på Glesys men där fick jag bara en server och inget mer. Ja kan inget om installation om servrar
|
||
Svara med citat |
2012-01-30, 09:53 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2012-01-30, 10:39 | #6 | |||
|
||||
|
Ofta tar man ju en VPS eller server för att man just vill ha friheten att greja själv. Vad är det som gör att du inte bara tar ett webbhotell med stora resurser?
|
|||
Svara med citat |
2012-01-30, 10:49 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hittar inga webbhotell som har hög prestanda och sånt. De flesta har igna custom paket utan massa gränser på lagring och hastighet och sånt shit.
|
||
Svara med citat |
2012-01-30, 11:23 | #8 | |||
|
||||
|
Snarare så att många har ett fåtal "standard" paket som säljs via sidan, sen om du vill ha egen konf av något slag, eller managerad så får du kanske skicka en förfrågan och får en offert tillbaka.
|
|||
Svara med citat |
2012-01-30, 11:29 | #9 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2012-01-30, 12:47 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att det är lite väl lättvindig attityd kring VPS:er.
Ja okej, alla som är något intresserade kan lätt få igång en server och installera de tjänster man vill ha med hjälp av guider och forum. Vad som är jobbigare är ju när siten är igång och drar mycket trafik och saker och ting slutar fungera, då är det rätt stressigt om man inte vet vad man sysslar med Om det är ett hobbyprojekt eller om man verkligen vill läsa på så kanske en VPS funkar, men är det ett seriöst projekt av lite större slag kan det nog vara värt dom där extra hunkorna för att få en "Managed" lösning |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|