FAQ |
Kalender |
|
2011-05-21, 13:38 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Läste någonstans om att netonnet har stämt el giganten för andra gången då El-giganten påstår att de har lägst pris i Sverige när de inte har det.
Hur tror ni att det här kommer sluta? |
||
Svara med citat |
2011-05-21, 17:02 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Prisgarantin innebär väl bara att om någon konkurrent säljer samma produkt billigare så ska man få den till det priset, eller har jag missat något?
Förstår inte vad det är för något att stämma om i så fall för det är väl inte olagligt. |
|||
Svara med citat |
2011-05-21, 17:53 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Falsk marknadsföring? Har inte så koll på storelektronikkedjorna, men kan tänka mig med att elgiganten marknadsför sig som sveriges billigaste.
|
||
Svara med citat |
2011-05-21, 18:10 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Brukar utnyttja detta på Mediamarkt eller Elgiganten ibland när dom kör någon drive. En annan fulgrej som alla elektronikkedjor ibland kör är att döpa eller köpa in en serie t ex en teve med ett eget modellnamn men ett visst känt märke så att dom blir ensamma att sälja teven och då går det inte att prisjämföra, ofta i samarbete med tillverkaren då. Det har dock minskat på senare år. |
||
Svara med citat |
2011-05-21, 18:29 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-05-21, 18:46 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ett annat alternativ är att utnyttja det före jul och sedan få tillbaka mellanskillnaden om de nu sänker priset till mellandagsrean. Har inte använt det själv med stod i en lång kö hos Mediamarkt efter jul där folk hämtade tillbaka pengar. |
||
Svara med citat |
2011-05-22, 12:32 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har utnyttjat Elgigantens lägstaprisgaranti. Jag hittade lägre pris på Dustin, skrev ut sidan och gick till Elgiganten och fick igen prisskillnaden.
|
||
Svara med citat |
2011-05-23, 14:30 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...YAAAEonS1D0KZv Kul för dig Jan! Säljaren gjorde dock fel. |
||
Svara med citat |
2011-05-23, 15:31 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Var in på Expert igår. Där kollade de på prisjakt och kontra mot NetOnNets priser. Inte mot rena internetbutiker. |
||
Svara med citat |
2011-05-21, 17:03 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
SIBA köpte precis Netonnet. Så det lär väl sluta med att SIBA och OnOff kursar
och tyskarna tar över hela skräpmarknaden. Kvalitetsmarknaden kommer antagligen växa ännu mer i takt med att lågpris- marknaden försvinner. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|