FAQ |
Kalender |
|
2011-03-30, 14:11 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det har ju sagts forut men vill igen uppmana alla med manga domannamn att halla ordentlig koll pa dem sjalva och inte lita pa att webhotellens system gor ratt.
Senaste varianten pa fel var lite ovanlig och levererades av Loopia. Betalade precis en faktura men tyckte jag nyligen hade betalat for att forlanga nagra av samma namn vilket ocksa stamde. Tre av namnen i fakturan loper ut 2011-11-05. Betalade denna forlangning i September 2010. Sa langt frid och frojd. I denna nya faktura sa har de pa nagot satt lyckades flippa datumen i sina interna system sa att de nu har dem registrerade att istallet lopa ut 2011-05-11 och skickar da ut en faktura for att forlanga namnen till 2012-05-11. Ett ganska innovativt satt att fakturera namnen tva ganger per ar Jag tror inte att Loopia ar samre an nagon annan i dett avseende men kanns inte helt betryggande .. |
||
Svara med citat |
2011-03-30, 14:22 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har flertalet gånger råkat ut för att inte få någon faktura över huvud taget från Loopia, och därmed förlorat domännamnen i fråga.
Domainz.se rekommenderas för att hålla koll på domännamn! |
|||
Svara med citat |
2011-03-30, 14:27 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-05-03, 10:32 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2011-03-30, 14:24 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det här är ett fel som jag har svårt att förstå, är inte deras system automatiserat vad gäller detta? Det där verkar ju onekligen vara ett manuellt misstag...
Jag har själv helt egen kontroll av domäner sedan en längre tid tillbaka, det är enda sättet att känna sig säker.
2011-03-30, 14:28 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-03-30, 22:22 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan bara hålla med och säga att domainz.se är klockrent...
|
||
Svara med citat |
2011-03-31, 01:43 | #8 | |||
|
||||
VIP
|
Loopia har alltid fungerat klockrent för mig.
Men kan starkt rekommendera Domainz.se för .SE domäner. För .UK domäner är det fortfarande liet strul med att man får lustiga emails att namn bytt ägare som inte gjort det etc. Men det löser sig förhoppningsvis snart. |
|||
Svara med citat |
2011-05-02, 14:54 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Maste tyvarr upplysa om att detta inte var nagot tillfalligt fel. I var senaste faktura ar det samma sak. Ett flertal domannamn faktureras som om de gar ut yyyy-dd-mm da de i sjalva verket gar ut yyyy-mm-dd. Dvs Loopias interna system har kastat om dag och manad. Alla dessa domaner fakturerades korrekt forra aret sa det ar nagot relativt nyligt som gatt fel. Det galler heller inte alla namn sa det ar latt att missa detta om man inte har exakt koll pa sina namn. Jag har givetvis meddelat Loopia och de kommer sakert att fixa det denna gang ocksa men detta verkar vara att aterkommande fel hos oss sa skulle ju vara konstigt om det endast galler vara domannamn .... Alltsa tipsar jag om att halla ogonen pa detta.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|