FAQ |
Kalender |
|
2010-12-07, 13:46 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon rekommendation om var man kan inhandla billiga kabelrännor?
Det är främst högtalarkabel i vardagsrummet men även en nätverkskabel som går genom halva lägenheten som bör snyggas till. Var finns det billiga och snygga kabelrännor?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-12-07, 13:52 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur långa och är det vita eller någon annan färg du är ute efter?
|
|||
Svara med citat |
2010-12-07, 13:54 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Köpte golvlister som var anpassade att dra kablar i, både el, nätverk och högtalare. Fanns i både vanliga och allmogestil, kan det vara något?
Kan söka reda på adress om intresse finns. |
||
Svara med citat |
2010-12-07, 14:45 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Färgen är inte så noga, men vitt är nog vad jag tänkt mig. Tänkte dra dem i takkanten.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-12-07, 14:49 | #5 | |||
|
||||
|
Ok det finns hörnlister på Clas O som är rätt ok.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-07, 14:50 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
35 kr/m känns lite dyrt rent spontant. Andra förslag?
||
Svara med citat |
2010-12-07, 17:23 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Elot.se http://www.elot.se/category.html?category_id=84
23kr/2m exkl moms.. har handlat andra prylar hos dem. Snabba leveranser. Bygghemma - http://www.bygghemma.se/inomhus/el-o...al-ol/p-177714 24kr/2m inkl fri frakt.. Bra kanal. Svår öppnad om du har småbarn hemma ;-) |
|||
Svara med citat |
2010-12-07, 17:47 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns även några kabelkanaler på Byggmax för ca 14:-/m, till exempel denna:
http://byggmax.com/se-sv/Prod/PID-29681.aspx Antagligen finns det i de flesta byggvarubutiker. |
|||
Svara med citat |
2010-12-07, 21:42 | #9 | |||
|
||||
|
Finns att köpa på alla byggvaruhus.
De med tejp/klister är naturligtvis enklast att fästa. Men min erfarenhet är att de antingen inte sitter ordentligt, eller så följer halva tapeten med när du vill ta bort dem. Så mitt tips är att inte ta sådana som gör att du måste tapetsera om i samband med att du tar bort eller byter ut listerna. Kabellister är lite som persienner. Snygga i början men gulnar och blir skitiga med tiden. |
|||
Svara med citat |
2010-12-07, 21:56 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Glöm förresten inte bort den snyggare metoden att dra kabeln bakom sockeln, eller den lätta att bara fästa den ovanpå sockeln med vanlig kabelklammer.
Det senare blir faktiskt inte speciellt fult, men det beror ju lite på hur rummet är möblerat också. Ibland tycker jag det blir fulare med en kabelränna. En tidigare kollega till mig var ännu kinkigare och lät bila upp en kanal i betongen under golvet. Det var tydligen rätt jobbigt men ingen kabel syns ju :-) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|