Har reggat en del domännamn nu när idn var gratis, alla är utvalda sökord och jag har ej riktat in mig på andra företags namn. Dock idag så damp detta ner:
Citat:
Angående domänen ”AKTIVHUDVÅRD.SE”.
Det har kommit till min kännedom att ni har registrerat domänen ”AKTIVHUDVÅRD.SE”.
Jag är registrerad ägare av firma AKTIV HUDVÅRD sedan 1999-07-26 och anser att du inte har berättigat intresse till ”AKTIVHUDVÅRD.SE”.
Min förhoppning är att du vill överlåta domännamnet till mig utan att jag behöver inleda ett ATF förfarande. Naturligtvis ersätter jag dig för dina registreringskostnader.
Nedstående är citat från IIS hemsida. (http://www.iis.se/tvistlosning/tvist....shtml?lang=sv)
”Att registrera någon annans registrerade varumärke, firma eller släktnamn är exempel på att inte ha rätt eller berättigat intresse till namnet.”
|
Ni som vet hur det funkar, är det bara att lämna över domänen eller? Tycker faktiskt att det är lite konstigt att man kan kräva en domän med ett så allmänt namn som aktiv hudvård, kan ju ses som en kur och inte företagsnamn. Vore dock kul att veta vad som gäller innan man går vidare...