FAQ |
Kalender |
|
2010-04-10, 17:54 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Använder du det? Jag försöker installera det pluginet men får det inte att funka. Så fort jag aktiverar det så skapas tabeller i databasen utan prefix, bör väl vara samma prefix som min wordpress för att det ska funka?
$table_name = $wpdb->prefix . "wpsc_product_list"; Den raden hittade jag, men hur ska den ändras för att det ska skapas samma prefix för alla tabeller på det pluginet så som det är på wordpress? Tacksam för hjälpen! |
|||
Svara med citat |
2010-04-10, 19:49 | #2 | |||
|
||||
|
Ingen som vet hur man löser det? Är det ingen här som använder det som butik?
|
|||
Svara med citat |
2010-04-10, 20:14 | #3 | ||
|
|||
|
Jag har byggt lite med det. Det där ska fungera förutsatt att $wpdb->prefix satts korrekt. Tror det ligger i wp-config.php i rooten.
|
||
Svara med citat |
2010-04-10, 20:18 | #4 | |||
|
||||
|
ja, hur jag skapar rätt prefix för wordpress kan jag. Men nu när jag ska installera plugin wp e-commerce så skapar den tabeller i db utan det prefixet som min wordpress har, och då blir det fel.
Ingen som vet hur jag ska ändra i det pluginet för att den ska skapa tabeller med det prefix jag vill? |
|||
Svara med citat |
2010-04-10, 20:33 | #5 | |||
|
||||
|
Problemet ligger alltså i att det pluginet skapar tabeller i db utan prefix, i kodsnutten ovan ser det ut som det ska skapa tabell som ser ut som "wpsc_product_list" men den skapar bara "product_list". Förstår ni hur jag menar?
Jag skulle vilja att den skapade mittegetoprefix_product_list Eller kan det finnas nåt annat problem varför det inte fungerar? |
|||
Svara med citat |
2010-04-10, 20:52 | #6 | |||
|
||||
|
Verkar dött, det är nog inte så många som använder det pluginet som ebutik.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|