FAQ |
Kalender |
|
2011-06-03, 13:33 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har 2 st java script koder en av de ska ändra utseendet på mina checkbox (jQuery custom checkboxes) och den andra ska va typ en räknare för priser.
jag är inte så grym på javascript och jag kan inte fatta vf de inte funkar med varandra. Här är pris räknaren: Kod:
<script type="text/javascript"> //Standard Paket var SPtotalp = 0; var SPmanp = 0; var SPsidor = 0; // RÄKNAR SP function sumSP(){ SPsidorfunc(); SPextra(); var SPtotpris = SPsidor + SPtotalp; var SPmanpris = SPmanp; var SPmanprisMonth = Math.round(SPmanpris); document.getElementById("SPtotpris").innerHTML = SPtotpris; document.getElementById("SPmanpris").innerHTML = SPmanprisMonth; } function SPsidorfunc(){ SPsidor = 0; if(document.getElementById("SPsidor").selectedIndex == 0) SPsidor = 200; else if(document.getElementById("SPsidor").selectedIndex == 1) SPsidor = 300; else if(document.getElementById("SPsidor").selectedIndex == 2) SPsidor = 400; else if(document.getElementById("SPsidor").selectedIndex == 3) SPsidor = 500; return; } function SPextra(){ SPtotalp = 0; SPmanp = 0; if(document.getElementById("extra1").checked == true){ SPtotalp = SPtotalp + 720; } if(document.getElementById("extra2").checked == true){ SPtotalp = SPtotalp + 720; } if(document.getElementById("extra3").checked == true){ SPtotalp = SPtotalp + 2990; } return; } function uncheckall() { document.getElementById("htmlForm").reset(); } window.onload = uncheckall; </script> |
||
Svara med citat |
2011-06-06, 01:55 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad säger javascript-konsolen?
|
||
Svara med citat |
2011-06-06, 15:27 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har svårt att tro att det krockar. däremot kan du ha fel i din javascript (någonstans) som gör att all js-funktionalitet inte laddar. Därför ska man köra med try-catch samt loggning under utvecklingstiden.
|
||
Svara med citat |
2011-06-06, 16:18 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
alltså firebug säger inget fel..
men om jag lägger räknaren först så funkar inte checkbox jquery och tvärtom.. |
||
Svara med citat |
2011-06-06, 16:57 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan det vara raden där du skriver över allt som lagts i onload-händelsen?
Kod:
window.onload = uncheckall; Kod:
$(document).ready(uncheckall); |
|||
Svara med citat |
2011-06-06, 18:18 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
nej testat utan uncheckall funktionen och det funkar ändå inte...
|
||
Svara med citat |
2011-06-07, 05:20 | #7 | ||
|
|||
|
Lite svårt utan att se hela sidan och kunna debugga själv.
Min gissning är att en variabel inte är deklarerad, eller att den inte hittar ett ID på sidan. |
||
Svara med citat |
2011-06-07, 11:01 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
men grejen är att både 2 funkar perfekt när de ladas själva men tsm så funkar det inte..
|
||
Svara med citat |
2011-06-07, 12:52 | #9 | ||
|
|||
|
kan det ha med att jquery pluginen byter id på tillvalsknapparna så när du försöker kolla vilken som är ibockad att det går sönder där?
Kan du visa sidan? |
||
Svara med citat |
2011-06-20, 12:11 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja! det va det fick använda en annan jquery plugin i slut ändan men tack för hjälpen
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|