FAQ |
Kalender |
|
2014-04-22, 12:01 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Finns det, om ja, isåfall vilken funktion skall man använda i CS5 om man vill ha, låt säga 4 cirklar, exakt lika långt ifrån varandra. Tar ju så tid med att räkna mellanrum och sådär... |
||
Svara med citat |
2014-04-22, 12:28 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet inte exakt, men då jag vill flytta på objekt, pixelenligt, så använder jag ctrl+piltangent. Det gör att objektet hoppar 10px för varje gång.
|
||
Svara med citat |
2014-04-22, 13:14 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är jag ingen Photoshop-expert men det låter som att du bör lägga dina cirklar i enskilda lager. Lagrerna bör vara lika stora som cirklarna. Sedan kör du align (eller distribute) på lagren. Här finns lite info:
http://helpx.adobe.com/en/photoshop/...ng-layers.html Själv försöker jag göra liknande grejjer i vektorgrafik så lång som det bara är möjligt. |
|||
Svara med citat |
2014-04-22, 13:33 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Du får gärna utveckla din sista mening med lite anledningar - lät intressant!
|
||
Svara med citat |
2014-04-22, 17:24 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
När det gäller webben så är det inte ovanligt att jag designar element i vektorgrafik och sedan sammanställer till wireframes i Photoshop. Varför vektor? För att det är så sjukt enkelt att just ångra, ändra, fixa, justera, pröva, gruppera, möblera om, etc. Detta finns även i Photoshop, dock saknas vissa delar där. Men det beror helt på vad det skall användas till. |
|||
Svara med citat |
2014-04-22, 14:13 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
1. Skapa en ny layer (layer 1) och rita din cirkel där i
2. Duplicera layer 1 till layer 2 3. Flytta layer 2 med piltangenterna X antal pixlar (shift + piltangent = 10 pixlar) i önskad riktning 4. Duplicera layer 2 till layer 3 5. Upprepa steg 3-4 önskat antal gånger Du kan alternativt använda dig av "Free Transform" verktyget för att flytta ditt lager X antal pilar i valfri riktning. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|