FAQ |
Kalender |
|
2010-06-15, 23:35 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Den senaste tiden tycker jag Binero har gått segare och segare. Idag blev det ohållbart när en det tog 40sek att ladda sidorna. Pratade med Binero under eftermiddagen och de sa att en tekniker höll på att kolla på det. 5h senare är det lite segare än innan. Börjar ärligt talat bli trött på alla problem (åtminstone jag har haft) hos Binero.
Servern jag ligger på är Spirou. Någon annan som upplevt problemen? Eftersom jag bl.a. håller på med e-handel så är en dag när det tar 40sek att ladda sidorna många förlorade beställningar. Därför har jag nu efter dagens problem funderat på att flytta över sidorna till VPS. Glesys kanske? Vet inte vad det kallas, men har de så att "VPSen" flyttas över till en annan fysisk server om en server dör? Tack |
||
Svara med citat |
2010-06-15, 23:39 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att flytta över till en VPS ska inte behövas, det finns fler webbhotell än Binero som kan se till att en webbshop rullar på snabbt och som den ska.
|
|||
Svara med citat |
2010-06-15, 23:43 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Min tanke var att eftersom Binero fick bäst i test av Internetworld så borde det vara mer problem hos någon annan. De testar iofs bara i 4 veckor.
Någons som har en bra lista med pingdom testar under längre period av Svenska webhotell? Senast redigerad av erdistfroh den 2010-06-15 klockan 23:45 |
||
Svara med citat |
2010-06-16, 10:15 | #4 | |||
|
||||
|
Problemet är att testen inte var så bra gjord, ett annat problem är att man inte testade alla webbhotell, många stora webbhotell som tex. Oderland var inte ens med i testen. Jag ser Oderland som är bra mycket bättre webbhotell än Binero.
|
|||
Svara med citat |
2010-06-16, 12:35 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det som gör dem bra mycket bättre än Binero?
|
||
Svara med citat |
2010-06-16, 09:38 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle nog säga att om du har en e-handel med lite omsättning så bör du kunna lägga lite mer pengar på en bättre servermiljö.
|
|||
Svara med citat |
2010-06-16, 09:53 | #7 | ||
|
|||
|
De flesta VPS-leverantörer brukar ha någon form av redundant lösning av
ett eller annat slag. Så länge man lagrar sina virtuella maskiner på en delad lagring så kan man starta upp maskinen på vilken annan host som helst. Så, så länge leverantören inte kör med bara en host eller lokal lagring så kommer du upp ganska fort om en fysisk maskin går sönder. Driver man e-handel så bör man satsa på antingen en VPS eller på ett webhotell där folket har stor erfarenhet av e-handel - inget av det behöver kosta särskilt många hundralappar i månaden. |
||
Svara med citat |
2010-06-16, 15:07 | #8 | |||
|
||||
|
Det är mest en personlig uppfattning som jag inte baserar på fakta, men självklart så skulle man veta bättre om det stämmer om Binero och Oderland var med i samma test.
|
|||
Svara med citat |
2010-06-16, 19:51 | #9 | ||
|
|||
|
Oderland kör väl 24/7-support via ett callcenter uppåt i landet?
|
||
Svara med citat |
2010-06-16, 21:49 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur är kvalitén då?
Kan de svara på alla frågor som en "vanlig" support kan? Eller är det som att ringa "Via Direkt" och man får tala med en som slår upp svaren i en pärm? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|