Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Adsense - för bra CTR?

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-27, 21:06 #1
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
Standard Adsense - för bra CTR?

Tjena,

Slängde upp en väldigt simpel sida med endast header, text samt 3 adsense annonser. Texten är "om att dejta online" med lite generell information om detta, dock inga länkar utan endast text.

Jag köper clicks via FB och får mellan 8-12% ctr på adsense annonserna, vilket är högt. Dessa ligger efter varje stycke i texten:

Header
Stycke 1

annons

Stycke 2

annons

Stycke 3


Iom att min CTR är så pass hög och att jag faktiskt kör en vinst på ca 3-4ggr det jag köper clicks för från FB så undrar jag om vad risken är att google stänger av mitt konto. Har läst igenom deras t&c och ser inget övergripande fel jag gör men troligt är att användarna klickar på bild banners i tron om att de kan träffa en partner någonstans, vilken stämmer.

Hur orolig bör jag vara? Bör jag bygga på sidan så att jag har en meny, länkar, footer, email etc?

uppskattar alla comments på detta,

D

Senast redigerad av dbbb den 2012-09-27 klockan 21:21
dbbb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-27, 21:29 #2
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Svårt att veta hur din sida ser ut, men några punkter du troligen bryter mot med tanke på din korta beskrivning:

* Användarna ska enkelt kunna hitta det du utlovar i dina annonser.
* Sidan får inte vara alltför tunn utan ska ha eget innehåll och tillföra ett mervärde.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-27, 21:46 #3
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Svårt att veta hur din sida ser ut, men några punkter du troligen bryter mot med tanke på din korta beskrivning:

* Användarna ska enkelt kunna hitta det du utlovar i dina annonser.
* Sidan får inte vara alltför tunn utan ska ha eget innehåll och tillföra ett mervärde.
*Annonserna är på Facebook, kan google se vad som står i dessa?
*Sidan är för tunn, dock medför den, även fast det bara är en sida, ett mervärde.

Tror du man kan få sitt konto nedstängt pga punkt #2?
dbbb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-27, 21:30 #4
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Google vill inte ha MFA sidor. Däri ligger din risk.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-27, 22:41 #5
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
De brukar varna först och sedan stänga av den specifika sidan. Jag tror det måste vara något glasklart för att kontot skall stängas av. Kanske att du tydligt uppmanar till klick.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-27, 23:01 #6
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
De brukar varna först och sedan stänga av den specifika sidan. Jag tror det måste vara något glasklart för att kontot skall stängas av. Kanske att du tydligt uppmanar till klick.
Ok tackar.
dbbb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-27, 23:05 #7
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Om du berättar vad du har för slags annonser och till vilken sida det avser kan nog alla här ge bättre svar.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-27, 23:22 #8
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Om du berättar vad du har för slags annonser och till vilken sida det avser kan nog alla här ge bättre svar.
Det är som sagt bara html text samt banners som ligger som jag skrev i första posten. Ca 2500 chars. Texten är inte på svenska eller engelska men den förklarar hur man dejtar online och vad man ska tänka på, vilka val man har etc. Texten är specifik för det land som besökaren kommer ifrån.

Det är adsense annonser som i de flesta fallen troligtvis visar annonser till dating sajter. Har fyllt i meta descr samt keywords så att det ska passa texten.
dbbb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-28, 00:09 #9
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Avgörande är egentligen inte hur din sida ser ut, utan vilken kvalité det är på trafiken som du skickar vidare. Om trafiken inte konverterar hos annonsören, så kommer denna att stänga av dig. Vad som händer då är att priset per klick kommer att falla drastiskt.

Har du bara lite text och annonser på din sida, så bryter du emot Googles riktlinjer (eftersom du har en så kallat MFA-sida). Men det behöver inte betyda att du kommer att bli avstängd eller ens varnad. Google brukar inte reagera, så länge som deras annonsörer är nöjda och glada. Men konverterar inte trafiken, så blir annonsörerna missnöjda och då kommer Google helt plötsligt ihåg sina egna regler.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-28, 00:13 #10
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Avgörande är egentligen inte hur din sida ser ut, utan vilken kvalité det är på trafiken som du skickar vidare. Om trafiken inte konverterar hos annonsören, så kommer denna att stänga av dig. Vad som händer då är att priset per klick kommer att falla drastiskt.

Har du bara lite text och annonser på din sida, så bryter du emot Googles riktlinjer (eftersom du har en så kallat MFA-sida). Men det behöver inte betyda att du kommer att bli avstängd eller ens varnad. Google brukar inte reagera, så länge som deras annonsörer är nöjda och glada. Men konverterar inte trafiken, så blir annonsörerna missnöjda och då kommer Google helt plötsligt ihåg sina egna regler.
Tack för ditt svar.

Så det bästa jag kan göra är eg att bygga ut sidan med fler informativa artiklar, lägga till 1 ny artikel varannan vecka eller liknande och se till att sidan har ett syfte? Sedan kommer jag troligtvis märka så fort cpc droppar.
dbbb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017