Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Såga hål i chassi

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-30, 23:59 #1
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Hej!

Idag inhandlade jag en helt ny dator i delar. Bland annat ett Lian li-chassi och et OCZ Modstream nätaggregat. När jag sedan skulle bygga ihop den märkte jag att chassit inte var byggt för nätaggregat med 120mm-fläktar, endast för fläktar som sitter längst bak.

På grund av att hålet för kablarna sitter på vänstersidan måste nätaggregatet riktas uppåt. Där är en mettalskiva som skiljer chassit. Denna stoppar luftflödet till nätaggregatet helt. Jag vill varken byta ut mitt chassi eller nätaggregat då båda är fenomenala. Dock måste ett hål göras i denna metallskiva som skiljer chassit (se bild).

Jag är därför ute efter någon eller något företag som utför sådana modifikationer i chassin. Dessutom bör det bli snyggt. Hur mycket det kostar har inte någon större betydelse, bara det fungerar. Finns det någon (helts inom stockholmsområdet) som skulle kunna utföra detta? Vet inte riktigt om detta är något som en järnaffär skulle kunna ta tag i. Alla tips är välkommna!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-7-1114898357.jpg (92.1 KB, 0 visningar)
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017