Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Behöver råd att bygga ett attraktivt lifetime affiliateprogram

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-20, 08:57 #1
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Green Flag Behöver råd att bygga ett attraktivt lifetime affiliateprogram

Hej alla,
Jag och några kompisar har byggt ett webbhotell och har för avsikt att bygga ett attraktivt affililateprogram. Vill gäran höra av er som är erfarna vad ni anser är bra. Naturligtvis måste produkten man säljer vara bra och det anser vi att vi har. Sen har vi tänkt att livslång affililiate måste vara något som lockar. D.v.s. att de får betalt varje gång kunden handlar år efter år.
Vi tror att 13% i provision är ganska generöst och något vi klarar av att få lönsamhet i.
Vi har valt att köra på eget program och inte blanda in de stora som affiliator och CJ. Dels för att de tar för stora startavgifter men framför allt för att de tar en del av provisionen som ju är bättre att ni får

Det där med att lagra cookie en viss tid är jag lite osäker på, vi har i princip oändlig nu men det kanske är en nackdel. Ska man begränsa den till 45 dagar?

Är detta ett upplägg som ni skulle nappa på eller är det något som fattas.

Mvh
Atrobo
Atrobo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 09:03 #2
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
13% i provision låter lite lågt när Binero har 10%-50% provision.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 16:00 #3
DirtyDogs avatar
DirtyDog DirtyDog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 237
DirtyDog DirtyDog är inte uppkopplad
Medlem
DirtyDogs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 237
13%, låter i mina öron väldigt lågt. Själv betalar vi ut mellan 50%-70% till våra affiliates så länge personen dom hänvisade förnyar sin prenumeration.
DirtyDog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 19:16 #4
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Ok så nu blev jag lite chockad. Hur kan någon betala ut upp till 70%. De har antagligen lite mer marginal och högre priser än vi har då
Det är väl oxå så att det är skillnad på att betala ut en engångsumma till någon för att dra in kunder eller som vi gör att betala för hela livslängden av kunden.
Vi får väl utvärdera det hela igen och se om vi kan skruva upp det lite då.
Atrobo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 19:42 #5
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Man kan väl även tänka sig en större andel första året, och en lägre andel senare om kunden bilr kvar.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 19:47 #6
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Man kan väl även tänka sig en större andel första året, och en lägre andel senare om kunden bilr kvar.
Ja så kan man ju med göra. Ska se om vårat system stödjer den funktionen bara.
Atrobo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 19:46 #7
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Kom att tänka på att vi oxå kan ha upp 70% eller till och med 75% på vissa produkter. Private hosting är det inte mycket pengar i och vi har faktiskt funderat på att ge bort dem gratis för att göra namnet mer kännt. Det är klart att sätter vi 13-75% som spann så ser det ju lite mer attraktivt ut. Det viktigaste är väl ändå hur många avslut man kan göra och hur mycket pengar det blir i slutändan. Är det någon som håller med...
Atrobo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 15:31 #8
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Äh va katten. Jag hittade denna länk http://www.free-press-release.com/ne...232792461.html
De ger 25% lifetime commision. Så det verkar som det är i det härandet man ska vara för att få rubriker, så vi beslöt igår för att sätta nivån till 26% livstids ersättning.

Jämför man med Dirtydog som betalar ut 50-70% så är det ju fortfarande lite men och andra sidan så är det ju skillnad på att sälja dedikerade servrar och kryddor, inget illa menat
Med vårat program kan man nu på en enda affär tjäna drygt 8900 kr, och lika mycket året därpå om kunden stannar. Det är naturligtvis för vår dyraste produkt men det visar lite på att det är skillnad på varor och inte helt lätt att jämföra.
Binero tex har endast en ersättning och då är den på 50% men endast på webbpaketen om jag fattar det rätt. De skriver något om att du kan tjäna 900 kr på ett företagsabbonemang med domänadress.
Så jämför man siffror och tänker långsiktigt så tror jag att vi ligger mycket bra till nu.

Tack för all input. Märker ni av några konstigheter med upplägget så hör jättegärna av er.
Det är personer som ni vi är beroende av.
Atrobo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 15:46 #9
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
En bra ersättning är inte allt för mig i alla fall. Det är bättre med en riktigt bra tjänst och dålig ersättning än en tjänst med en dålig tjänst med hög ersättning.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 20:35 #10
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Atrobo Atrobo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
En bra ersättning är inte allt för mig i alla fall. Det är bättre med en riktigt bra tjänst och dålig ersättning än en tjänst med en dålig tjänst med hög ersättning.
Jo men det är ju självklart, speciellt när man har ett livslångt program så är det ju viktigt att kunden stannar. Det är alltför många som rullar bajskorvar i pärlsocker och säljer som chockladbollar
Det går bara en gång och sen är rýktet igång. Vi siktar på att leverera en toppklass produkt. Om vi lyckas och allt klaffar med alla kunder får vi se om ett år. Men ribban är satt.
Atrobo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
affiliate, lifetime, livslångt


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017