FAQ |
Kalender |
|
2011-07-07, 15:15 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har suttit och byggt på detta communityt i ca. 5 månader, dock aldrig öppnat det. Domänen, designen och själva skriptet ingår (egen byggt). Detta är byggt i PHP.
Allmänt | Startsidan Direkt på startsidan kan man bli medlem och därpå logga in. Startsidan (när man loggat in) där visas bl.a vänners händelser, uppdateringar från grupper/sidor som man gillar (man kan skapa sin egen grupp på inställningar). Även visas det exempel vem du har skrivit till eller skrivit i din egna logg. Nyheter och alla medlemmars profilbilder visas (Endast 12 st). På varje sida, längst nere i footern, kan man trycka på Svenska | Engelska. Finns en sökfunktion högst upp där logon och menyn visas med mera. Där logon och menyn befinner sig, där finns även en liten "händelse" knapp så om något nytt har hänt så dyker det och visar "1" eller om du kanske har två nya händelser då blir det "2". Profil-sidan På profil-sidan finns det såklart en profilbild som du laddar upp i inställningar. (Klickar man på den blir den större, thickbox..).. Fullständigt namn visas brevid och även så en liten presentation (inte så liten men..). Finns även en liten meny för varje medlem, [Log], [Pictures]. Inne på pictures kan dem ladda upp bilder och skapa egna album. (Jag har gjort så att dessa laddas upp till en annan FTP-server så inte er sida kanske överbelastas =)) Efter att medlemmen har laddat upp mer än 7 bilder kommer dessa visas under det fullständiga namnet i profilen. Loggen, the log.. Är som en gästbok-liknelse, här kan du skriva egna uppdateringar (även andra kan skriva i din logg.) och sedan få dem kommenterade. Brevid visas dina vänner, familj och senaste spelade låtar från last.fm. Forum Finns väl inte så mycket att säga, det finns även ett forum som man kan navigera sig till. Det finns en underkategori [news] och dessa nyheterna som postas där, dem syns på startsidan. Det är lätt och enkelt att redigera sina inlägg via en thickbox-popup. Inställningar Här kan du klicka dig runt på olika undersidor. Första sidan du kommer till är där du kan ändra förnamn, efternamn, ålder, kön, nyhetsbrev och du kan även bestämma vad som ska visas på din profil (till exempel, du vill kanske inte visa dina vänner, då fyller du i "No") Profilbild Egen undersida för att du ska kunna ändra din profilbild, dessa laddas upp på samma webbhotell som sidan ligger på (alltså inte kopplade till en annan server..) Presentation Berätta lite om dig! Detta visas under det fullständiga namnet på profilen. Friends Här kan du ändra dina vänner till något annat så som bror, syster eller något annat. Går även att ta bort dina vänner. Last.fm På den här undersidan lägger/ändrar du till ett användarnamn som du har på last.fm och sedan för att visa senast spelade från spotify så måste du scrobbla från spotify till last.fm. Themes Här kan du lätt och enkelt ändra utseendé på mako. Just nu finns det black theme, blue theme (default), Graffiti theme. Pages Till slut så har vi undersidan "pages/sidor/grupper". Här skapar du eller ändrar din egen grupp, du väljer vilken kategori den har och den får sin egen unika adress, dock blir det /p/GRUPPNAMN. Du får självklart en chans att skriva om din grupp också =) Jag säljer detta som privatperson (ingen f-skattsedel). Startbud = 3000 SEK Köp nu = 7000 SEK Dessa priserna är pgr att jag har spenderat ganska många timmar och försökt lösa alla buggar och byggt nya funktioner. Skicka PM eller skriv i tråden för att få en invite. (http://www.mako.nu/) Senast redigerad av Zykick den 2011-07-07 klockan 15:21 |
||
Svara med citat |
2011-07-07, 15:17 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Glömde nämna att det finns ett lajv-script också vid namn "malive". Detta är via zaypay's api. För ca. 100 kr till fixar jag det till mo-sms om så önskas.
|
||
Svara med citat |
2011-07-07, 17:14 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
vill gärna se mer av denna tack
|
|||
Svara med citat |
2011-07-07, 21:21 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu när några har fått testa så vore det bra om man kunde få igång startbudgivningen! =)
|
||
Svara med citat |
2011-07-08, 13:36 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
För er som önskar att ha MO-SMS istället för Zaypay, har jag tagit mig tiden nu till att fixa detta genom MO-SMS api. Om ni vill ha detta så säg bara till! (0 kr om du ger ett bud vid ca 4000 SEK.)
Det fungerar så här: SMSA: MINSIDA malive [Användarnamn] [text] till 72550. |
||
Svara med citat |
2011-07-15, 19:59 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Sänker köp nu priset till 4500 kr!
|
||
Svara med citat |