Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Min sajt verkar bannad av sökmotorer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-28, 22:05 #1
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
Blir tokig på sökmotorerna nu!

Dom byter system så man har ingen aning vad som händer och ingen svarar på mail. Nu behöver jag kris hjälp av några kloka huvuden som kanske kan hjälpa mig.

Detta är saken:

Min sajt http://www.ayianapa.nu är en Charter, Cypern och Ayia Napa rellaterad sajt och har funnits sedan 1999 och har dom senaste åren vart minst 1-10 rankad på dom stora sökmotorerna som google och altavista. Jag är länkad av bla Aftonbladet. Jag har i snitt över 1500 unika besökare per dag.

Nu tappar sajten stadigt i ranking och kommer efter sidor som gästboksinlägg osv. på google.com åker den berg'o'dal'bana varje dag mellan som bäst nr 5 på "ayia napa" som sökord och vanligen nr. 20-30. Däremot på google.se där den alltid legat 1-2 finns den inte ens med längre bland top 50. Samma sak på altavista.

Förut hittade google 74 sidor/sajter som länkade till mig. Nu är det bara 12???? Inte ens Aftonbladet står med bland dom 12.

Jag har inte gjort några speciella ändringar förutom att jag satt en "href" tagg på en del smala streck (images) ovanför vissa banners som är i flash och inte har egen "href" så sökmotorerna kunde indexera dom.

Vad är det som händer ??????
Matsaki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017