Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Krav för webbhotell - seriöst och viktigt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-31, 08:17 #1
Gardell Gardell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 20
Gardell Gardell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 20
Hej på er

Jag är på gång att starta upp ett litet webbhotell, runt 20-30 kunder som maximum.
Jag bara undrar om lite standarder inom det här, vad som krävs och vad som är krav.

Jag har ett inköpt Windows Server 2003. Hårdvaran består av en AMD Athlon 1.4 GHz med 512mb DDR.
Har testkört den med diverse ASP och PHP "benchmarks-script" och jag får aningen bättre än på min loopiaserver.
Har konfigurerat själva IIS och sånt relativt färdigt, med dom stöd för dom mesta standarder.

Apropå säkerheten så kör jag en hårdvaru-brandvägg och sen även microsofts inbyggda mjukvaruvägg, är det tillräckligt?

Hur är det här med DNS, SMTP och Webbmail. Är det krav?
DNS kan man ju hitta på andra ställen, som t.ex. genom många domänleverantörer.
Och webbmail är, som jag har förstått det, bara en bonus?

Vilka är dom bästa leverantörerna av domännamn?
Sen skulle jag vilja ha ett kanontips på ett övervakningsprogram, som då skickar SMS eller likn. till mig när någonting är fel. Vad det än är. Tipsen för det bästa och gärna för gratisversioner (om dom finns?).


Själva hotellet kommer fungera som ett s.k. dotterbolag till mitt företag, Toppform Reklam & Webbutveckling.

Ja, jag kommer inte på så mycket mera nu. Skriv gärna och fråga ut mig, tipsa mig, jag vill få det så bra som möjligt.
Tack på förhand.
Gardell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017