FAQ |
Kalender |
|
2014-03-13, 18:34 | #1 | ||
|
|||
Banned
|
Hej på er alla WN:are!
Jag letar efter ett kontaktformulär med en ''bifoga fil-funktion'' Formuläret ska vara byggt i HTML/Javascript men hittar inget på Google. Någon som vet hur jag ska gå tillväga? |
||
Svara med citat |
2014-03-13, 18:37 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad ska javascriptet göra?
|
||
Svara med citat |
2014-03-13, 18:49 | #3 | ||
|
|||
Banned
|
Letar efter något sånt här:
|
||
Svara med citat |
2014-03-13, 18:58 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
PHP-kod:
|
||
Svara med citat |
2014-03-13, 19:06 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det enda du "behöver" js till här är eventuell klientvalidering eller ajax-uppladdning. Annars är det ju bara att posta formuläret som det är och hantera på serversidan.
Du måste dock se till att ha enctype="multipart/form-data" på formuläret för att kunna ladda upp filer.
2014-03-13, 19:27 | #6 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-03-13, 20:10 | #7 | ||
|
|||
Banned
|
Uppstått ett litet problem. Testade lite och såg att själva kontaktformuläret funkar men filen som man bifogar därifrån kommer inte med till min e-mail utan endast texterna (namn, e-post och meddelande). Använder Gmail. Någon som vet varför och har en lösning på detta?
HTML-kod:
##BEGIN-CUSTOM-CONTACT-FORM## <fieldset id="contact-form"> <label>Namn:</label><br /> <input name="name" type="text" required><br /> <label>E-post *:</label><br /> <input name="email" type="email" required><br /> <label>Filuppladdning:</label> <input type="file" /><br /> <label>Meddelande *:</label><br /> <textarea cols="40" rows="10" name="message" required ></textarea><br /> <input id="contact-button" name="submit" type="submit" value="Skicka" /> </fieldset> ##END-CUSTOM-CONTACT-FORM## |
||
Svara med citat |
2014-03-13, 20:15 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Se till att bifoga filen i mailet |
||
Svara med citat |
2014-03-14, 14:53 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att du postar html-koden har ingen betydelse, mailet skickas på serversidan. Du kan inte bifoga en fil bara genom att ändra på klientsidan om det inte redan finns förberedd kod på serversidan ifall det är det som är problemet.
Svara |
|
|