FAQ |
Kalender |
|
2013-04-06, 20:26 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi får fortfarande en del brev från vår gamla redovisningsbyrå och det sista fick mig att reagera lite extra. Har inte hittar belägg för detta någon annan stans. Såhär skriver de:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2013-04-06, 21:12 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag vet så brukar min revisor säga att jag alltid (inga undantag) ska ha med mitt bolagsnamn på kvittot. Kan de inte fixa det så skall jag be dem skriva ett för hand.
Men detta är endast för att säkra mig om skattemasen kommer och kollar |
||
Svara med citat |
2013-04-06, 23:11 | #3 | ||
|
|||
|
Låter väldigt sjukt, skulle fan vilja ha mer än 2k betalt bara för tiden extra det tar att krångla.
Sedan bara kolla vilken nivå det är på folk som brukar stå i kassor, minsta lilla extra så måste dom gå till sin chef eller högre person för fråga om hjälp typ. Nu är det väl iofs rätt ovanligt man använder kontanter alls i Sverige utan oftast kort men ändå. Kan inte se det som något stort problem, även om man för in falska kvitton i bokföring så blir det ändå fika pengar i det stora hela. Inte precis någon kan ha orimligt många konstiga kvitton ändå. SKV är bara dumma i huvudet, göra ett problem av något som i verklighet inte är ett problem. Och bara skapa extra jobb. |
||
Svara med citat |
2013-04-07, 13:22 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
Svara med citat |
2013-04-07, 13:56 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
Men om det även ska räknas på 2k på kortlöp är det ju sjukt, 2k motsvarar inte ens lite fika pengar. Negativt för många butiker då om folk slutar åka och handla direkt i butik, många gånger är det köp fåtal gånger så det inte värt ha avtal med dom Senast redigerad av patrikweb den 2013-04-07 klockan 13:59 |
||
Svara med citat |
2013-04-07, 13:59 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
Svara med citat |
2013-04-07, 14:25 | #7 | ||
|
|||
|
|||
Svara med citat |
2013-04-07, 01:15 | #8 | ||
|
|||
|
Jag har inte fått någon indikation på att det ska vara såna beloppsgränser för kontantköp, men jag ska kolla upp det lite noggrannare så får jag återkomma.
|
||
Svara med citat |
2013-04-07, 13:18 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett kassakvitto är väl samma sak som en förenklad faktura? I så fall stämmer revisorns påstående.
http://www.skatteverket.se/foretagor...168000421.html |
|||
Svara med citat |
2013-04-07, 14:24 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är kanske därför många B2B.shopar skriver ut riktiga kvitto med företagsnamn etc när man handlar kontant/på kort.
Det verkar vara fler redovisningsbyråer som skickat ut liknande information som "påminnelse" utan att ange vad som ligger bakom. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|