Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sponsrade länkar... men vart?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-14, 03:31 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Någon som sitter inne med lite statistik eller erfarenheter och som vill dela med sig?
Jag kan inte bestämma mig om jag ska låta köpta länkar (adwords, overture, espotting mfl) gå till min förstasida eller direkt till passande produktkategori.

Till att början med kan man tycka att kunden självklart ska komma direkt till rätt produktkategori. Men det gör även att kunden riskerar att missa allt annat smått och gott i butiken. Kunden köper det han/hon var ute efter och lämnar sedan butiken. Om man tänker på hur ofta matvarubutikerna möblerar om bara för att kunderna ska gå några extra varv i butiken, så vore det naturligt att länka till förstasidan och att sedan låta kunderna själva navigera till rätt produkt. Å andra sidan riskerar man då att förlora otåliga kunder som inte orkar leta.

Vad tror/vet ni är bäst? Slussa kunden direkt till rätt produkt/kategori, eller låta honom/henne surfa runt lite i butiken först?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017