FAQ |
Kalender |
|
2009-10-13, 18:53 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Söker efter ett webbhotell som har s.k. reseller-konto. Oderland har haft det tidigare men tydligen slutat. Loopia verkar mer erbjuda "återförsäljar"-konto, alltså att man säljer "deras" kontoplaner osv. JAg vill kunna vara lite mer flexibel. Jag köper ett utrymme som jag kan anpassa efter kundens behov. Någon kanske behöver bara 50 MB medan en annan behöver 1GB. Kanske är bättre att satsa på VPS, men hur blir det med försäljning av domäner? Vet inte hur jag ska tänka... Ha en god kväll ! |
||
Svara med citat |
2009-10-13, 21:29 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hoppas bara inte nån säger proinet :-P
Värre skojjare än dom får man leta efter... |
||
Svara med citat |
2009-10-20, 14:30 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som har erfarenhet av EWN Reseller Sverige.
Svensk server med cPanel/WHM och domänregistrering) Lagom teknik till rimligt pris... (Vet inget om prestanda och support) |
||
Svara med citat |
2009-10-20, 16:11 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har konstaterat att jag inte vill hantera servern. Funderar på managed VPS, men då stiger priset rejält.
Blir nog att falla tillbaka på Reseller-konto på en svensk server... Kollat på serverconnect, proinet (trots varning i andra inlägget!), ewn och manufrog(har servrar i usa dock). Fler förslag? |
||
Svara med citat |
2009-10-13, 22:35 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hyr en vps komplett med panel, finns hos Glesys bla. Så nära reseller du kommer och du får ordentligt med resurser till ett bra pris.
Edit: Loopia har åf-plan för domäner också. Kräver f-skattsedel |
||
Svara med citat |
2009-10-13, 23:05 | #6 | ||
|
|||
|
FS-Data har ÅF.
|
||
Svara med citat |
2009-10-13, 23:45 | #7 | ||
|
|||
Guest
|
Strongbox har resellerkonto
http://www.strongbox.se/partner.php |
||
Svara med citat |
2009-10-14, 00:16 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror att Oderland snart kommer med en variant av återförsäljarkonto igen. Kommer inte ihåg om det var knutet till VPS denna gången? Kontakta dem och fråga.
|
||
Svara med citat |
2009-10-14, 01:45 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för dessa tips. Vad jag behöver är att kunna anpassa paket till mina kunder samt ha möjlighet att registrera domäner (.se, .com, .nu framförallt)
kikat på loopia men där verkar man bara kunna sälja deras paket. Även tittat på några vps-alternativ men osäker på domänregistrering där. Letar vidare. Tack för svar.. |
||
Svara med citat |
2009-10-14, 09:45 | #10 | ||
|
|||
|
Citat:
Så det löser nog dina problem vad gäller domänhanteringen. Sen kan du lägga själva de fysiska kontona var du vill. en vps-lösning rekommenderas eftersom du kan greja med inställningarna själv och slipper anpassa dig till webbhotellets olika påfund. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|