FAQ |
Kalender |
|
2010-05-27, 23:31 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har letat och försökt hitta något vettigt alternativ, men det verkar svårt. Jag gillar verkligen inte Nordea, men de svenska bankerna känns mer som en kartell än konkurrenter.
Jag vill ha ett företagskonto och ett bankgiro kopplat till detta. Jag vill kunna se inbetalningarna elektroniskt. Jag behöver inget kort eller andra konstiga kringtjänster. Billigast hittills verkar vara ett plusgirokonto hos Nordea för 450 kr/år. Nog måste det finnas bättre förslag?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-05-28, 00:01 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker ju att 450:- var billigt, men det känns så ute med plusgirokonto när det som numera är dominerande är bankgiro.
Alla bankerna är snarlika tycker jag, men värst är väl Handelsbanken som debiterar för varenda transaktion, det slipper vi åtminstone hos SEB.
2010-05-28, 00:27 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det ingår bankgiro om man skaffar ett Plusgiro hos Nordea. Man får två gironummer och ett bankkontonummer som alla går till samma konto och internetbank. Vet du hur många kostnadsfria transaktioner får du via SEBs bankgiro? Jonny - Är allt du vill ha ett vanligt plus- och/eller bankgiro så kan jag verkligen rekommendera Nordea. Deras internetbank för giron är riktigt bra enligt min mening. Jag tror inte det finns bättre och billigare alternativ (men det beror så klart på hur många transaktioner du kommer att ha). |
|||
Svara med citat |
2010-05-28, 00:38 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gustav - nej, jag vet inte hur många som ingår, men under fyra år har vi aldrig debiterats extra för detta, medan Handelsbanken debiterar 1 krona (tror jag) för varje inkommande och utgående betalning och 2 kronor om det är till plusgiro.
Nordea lät ju bra med den ringa kostnaden för båda plus- och bankgiro...
2010-05-28, 06:50 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nordea tar betalt för varje betalning till bankgiro. Men framförallt är Nordea sämst på service och kundfokus. De är bara billigast...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-05-28, 08:50 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi kör Swedbank och det funkar riktigt bra, avgifterna brukar vara en förhandlingsfråga och det brukar vara det på vilken bank man än väljer. Det viktiga är att få tag på en bra personlig bankman så blir allt mycket enklare.
|
||
Svara med citat |
2010-05-28, 10:11 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lägg vikten på att få en bra relation med bankmannen. Under resans gång får du säker bättre och bättre villkor. Det är snarare person i banken som gör att det blir bättre för dig än själva "namnet" på banken! Lycka till. Jag har avverkar 3 banker innan jag hittade rätt. |
||
Svara med citat |
2010-06-06, 02:40 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Samma här - Hade faktiskt en skitbra kille på Swedbank, men han slutade för en sådär 3 år och efter det har INGEN ringt och berättat att han/hon är ny kontakt. Suck. Banker kan ju inte stava till kundvård, tyvärr.
|
||
Svara med citat |
2010-06-06, 11:48 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tror det där handlar om ett personligt misstag som inte har något med banken att göra. När min gamla blev borgmästare fick jag ett brev hem med information om vem som tagit över.
2010-05-28, 11:28 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en strålande relation till Handelsbanken och vår bankman där, men med SEB talar jag aldrig och det funkar utmärkt ändå. Tror vikten av en bra kontakt beror alldeles på hur mycket komplicerade saker du behöver göra. I fallet med SEB är det bara tämlige simpelt, men vad gäller Handelsbanken så gör vi lite roliga affärer också så då är ju relationen viktig.
Svara |
|
|