Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


VNC - linux problem

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-17, 15:53 #1
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
Skulle behöva hjälp med att få VNC att köra på en linux/redhat/kde installation.



Det som verkar vara problemet är att servicen inte kör som den ska den som jag installerat från red-hat skivorna, startar jag den så får jag "startup successful" men står ändå som "stopped". Startar jag tex Samba (smb) service så ser man att den kör igång som den ska.

Har även provat denna

http://www.linuxforums.org/forum/lin...rpm-linux.html

Fast dock den nyare versionen vid nedladdningen.

Har kört denna igenom, installation fått skriva in password, editerat filen för kde

Vad ska jag göra sedan känns lite mystiskt att man inte ska göra någon omstart av något efter editeringen av filen, antar att det är den gamla vncserver som ligger som en service fortfarande. Hur gör jag för att starta den nya installationen som en service? Verkade inte kunna lägga till den bara direkt som en ny service.

Har öppnat portarna i routern och ser ut som att den lyssnar på rätta portarna om man kör en netstat.

Från klienten får jag felmeddelande: connection refused (10061) vilket skulle betyda kontakt men att vncserver inte kör som den ska om jag förstod det rätt.


Skulle vara tacksam för all hjälp med detta, är inge vidare på linux.

/ Baggen
baggen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017