FAQ |
Kalender |
|
2017-03-12, 23:17 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mina sajter gick ner och nu funkar inte ens deras egen sajt längre. Någon som vet vad som hänt?
2017-03-12, 23:39 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Märkte också att Loopia inte fungerade som vanligt under ca 20 minuter. Felmeddelandet kom från nginx, dock ingen aning om orsaken.
|
||
Svara med citat |
2017-03-13, 10:37 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mm, såg det, de hade till och med en tråkig standardfelsida Inte ett ord om det på deras driftblogg heller, märkligt. Det borde hanteras automatiskt kan man tycka.
2017-03-13, 10:45 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ringer man in till deras support så säger dom att dom har driftstörningar och att det finns mer information på driftbloggen.se - däremot så är den senaste störningar från 11/3 (https://www.driftbloggen.se/?p=9154).
|
|||
Svara med citat |
2017-03-13, 18:12 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kontaktade supporten både i lördags och igår kväll och fick efter en stund veta att det var "en störning på nätverket" som orsakade avbrotten. Total nertid var ca 45 minuter under helgen.
|
||
Svara med citat |
2017-03-13, 19:10 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
45 min var inte så farligt, du får tänka på att de fortfarande går under deras garanterade SLA för upptid per månad.
|
||
Svara med citat |
2017-03-13, 23:28 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nä, 45 minuter (var nog bara typ 20 min för mig dock) på söndag kväll spelar inte så stor roll i sig för min del. Det jag reagerade på var den totala avsaknaden av information.
2017-03-15, 15:47 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det var ingen fara för min del med 45 minuter nertid men det fanns absolut ingen information om detta någonstans.
|
||
Svara med citat |
2017-03-19, 18:31 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Verkar vara strul nu också?
Kommer inte in via FTP och flera av mina sajter ligger nere - dock inte alla. Ingen info på driftbloggen. Och nu ser jag även att LOOPIA.SE ligger nere... |
|||
Svara med citat |
2017-03-19, 18:37 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
ja, det är strul. Jag ser mina sighter men kan inte använda ftp och kommer inte åt loopia.se även om jag får svar när jag pingar. På driftbloggen https://www.driftbloggen.se/?p=9170 ser jag ett par rader om nätverksstörningar.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|