FAQ |
Kalender |
|
2013-01-26, 11:36 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det någon mer än jag som undrar vad som hänt med Snapback.se?
Det känns som att dom inte lyckas snappa en enda domän, dom glömmer förnya sin egna företag.se, som dom sen köpte upp direkt. Jag har själv vunnit några bud på sidan, som inte gått igenom. Men folk fortsätter buda på sidan iaf, så användarna är ju aktiva, frågan är hur aktiva dom bakom sidan är. |
||
Svara med citat |
2013-01-26, 12:09 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Under bara Januari har Snapback.se vunnit över 60 snapbackdomäner. Det kanske varit en bra domän du budat på? Tänk på att det idag är 18 snapback-aktiva registrarer som skjuter iväg EPP skott samma mikrosekund domänen blir ledig. Företag.se ägs av Domaininvest LLC som ägs av GetUpdated AB. Tidigare ägdes den av ett bolag som hade samma ägare som Snapback AB, men aldrig av Snapback AB, vad jag kan minnas. |
||
Svara med citat |
2013-01-26, 12:16 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Angående domänen företag.se, jag trodde det fortfarande var samma ägare. Där ber jag om ursäkt.
Jag har följt dom bud som kommit in på Snapback.se, dvs dom populäraste domänerna, hittills har jag inte sett att Snapback.se vunnit dom. http://www.domainstat.se/ Kollar man här så ligger dom inte speciellt bra till. Jag kan ha fel också. |
||
Svara med citat |
2013-01-26, 23:54 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror att snapback.se bara vinner om det inte finns någon annan som försöker snappa samma domän. Själv använder jag inte dem längre.
|
||
Svara med citat |
2013-01-27, 00:10 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ju ingen direkt poäng med att använda snapback.se ifall ingen annan försöker snappa samma domän. Omvänt så är det ganska korkat att inte använda sig också av snapback.se om det är flera som är intresserade.
2013-01-27, 03:39 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2013-01-27, 05:20 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sist jag använde dom fick jag domänen iaf, det var ju dock 6 månader sen eller så.
|
|||
Svara med citat |
2013-01-27, 07:13 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som har en koll på om det finns ngn ny service där man kan kolla vem som vann en snap, alltså vilken aktör innan ägarbytet till slutägaren? Gäller både .se och .nu
|
||
Svara med citat |
2013-01-27, 19:53 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ny tjänst på g även för .nu. Vet dock inte när det
Är klart, förhoppningsvis snart |
|||
Svara med citat |