FAQ |
Kalender |
|
2009-12-01, 10:41 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sidan är väl 3/4 "färdig", saknas "mest kommenterade"-funktion etc.
Kom gärna med kritik runt design, funktion och innehåll. Länk |
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 11:02 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Cool idé konstigt om ingen annan gjort den tidigare, tycker dock du borde kommit längre innan du visade up den här.
Med en snygg design, större karta, bildupplandning för händelser så kanske det kan bli något, tror dock att det blir svårt att få besökare, sån där information hör hemma på varje stads hemsida, vart lite sugen på att göra något åt en domän jag har när jag såg hur du gjort den där med hjälp av rss feed från polisen ;-) |
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 12:20 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker de var snaskigt, dock lite magert utförande men kul idé.
Bild/film uppladdning för att leka papparatzi själv hade varit en extra grej. Exempel på folk som filmar finns i massor, t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=6HxZPFNLfRk |
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 12:30 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker inte att bakgrunden passar in. Det känns som en tapet mitt i polisen så att säga. Om den ska handla om poliser tycker jag att du ska hålla dig till de färger man förknippar med dem.
|
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 12:53 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ladda upp bild/video lägger jag till att-göralistan, bra ide.
Designen / layouten och innehållet är magert, det håller jag helt med om. Tar till mig detta för nästa version. Tack för er kritik! |
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 12:55 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gillar idén skarpt.
Det jag skulle vilja göra med sidan är att skippa bakgrundsbilden och köra kartan i fullscreen för det är ju ändå det man vill se och sedan sätta toolbaren som en frame (så man kan justera storleken på den själv) till höger. |
||
Svara med citat |
2009-12-01, 12:56 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skitbra idé. Kanske lite magra rapporter ibland (som sagt), men det beror väl på polisens egna relativt detaljlösa rapportering.
Personligen hade jag nog gjort det mesta lite större, dvs texten, karten och sidans höjd, men det är väl en smaksak. Med lite "mer som händer" på sidan så tror jag det blir lysande!
2009-12-02, 13:45 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur som helst, nu kan man ladda upp bilder, och det finns funktion med senast kommenterad och mest visad. Mer på gång... |
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 14:35 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Designa den lite mer som Ted gjort så funkar det.
|
||
Svara med citat |
2009-12-01, 15:13 | #10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kul idé. RSS på vald sökning kanske?
|
|||
Svara med citat |