FAQ |
Kalender |
|
2009-12-26, 12:42 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
behöver förslag på webbhotell som erbjuder dedikerad server. Har kikat in IPeer och undrar om det finns någon som kan säga "bu eller bä" om dem, t ex hur supporten fungerar under storhelger som nu etc. Förslag på andra och omdömen om andra uppskattas, t ex GleSys m fl. Mvh Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-12-26, 14:06 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror ju lite på vad du behöver och vilken budget du har.
|
|||
Svara med citat |
2009-12-26, 14:37 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Säger som föregående talar, lär veta lite mer om budget och behovsnivå.
Efter ha kört med Axentus (www.axentus.se) ett tag nu, kan jag verkligen rekommendera dem. Haft support både kvällar, nätter och helger. Men visst det är inte standard, men varit ypperligt de gånger jag fått svar när jag minst anat det. Priserna är också i lagom nivå tycker jag. Har ej testat att kontakta dem nu under storhelgen, framförallt genom att allt fungerat klockrent gällande driften. |
|||
Svara med citat |
2009-12-26, 14:58 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Behov för att dra runt 2 siter med hög trafik (+3 000 ub/dag och per site) + en uppsjö mindre siter.
Axentus verkar intressant ... det som var mindre bra är att supporten kostar per timme och då kanske man kan ligga på de låga priser som de har. Oavsett, ett klart intressant val. Fler som har något att säga? Mvh /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-12-26, 15:19 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi tar inte betalt för supporten, utan det som vi i vissa fall tar betalt är t ex om du behöver hjälp med t ex att sätta upp en viss programvara eller liknande på er server.
Se det som konsulthjälp istället för support. Support ger vi för allt som gäller tjänsten, och det ingår självklart i våra priser. |
||
Svara med citat |
2009-12-26, 17:33 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du behov av redundant ström (A+B) i din server?
Ska servern vara managerad, eller sköter du den själv? Vill du ha IP-KVM? |
||
Svara med citat |
2009-12-26, 18:42 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ström, kyla, nät är ju lite standard produkt som inte behöver kostar så mycket. Samt har man redundans i det så spelar det ingen roll om det är storhelg det ska ändå fungera 24/7.
Stora frågan är hur "dum" du är som kund eller inte och lyckas sabba något, sabbar du något på en storhelg som beror på dig så får du ändå plocka fram feta plånboken. Många kommer även kräva att du betalar för ett service avtal/driftavtal för att garantera att dom kommer hjälpa dig på sådana tider. Sedan får du även kolla på avtal för hårdvaran på servern med, vilka delar som finns i reserv direkt. |
||
Svara med citat |
2009-12-29, 08:45 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Storhelgstillägg brukar man dock inte avtala mot slutkunder.
Det kan ske om man har stora kunder med krav om vite. Det finns mycket att diskutera vad gäller prissättning mot slutkunder. Vad som ska ingå i support och vad som inte gör. Rekommenderar ju alltid kunder att köpa remote kvm access, det är ju gudomligt skönt att slippa oroa sig för att man strular till det så man inte kan få igång saker via distans. |
|||
Svara med citat |
2009-12-29, 17:29 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som hållt på med det länge är Ballou - www.ballou.se - och gör det bra - dock kanske lite dyra men vet många som är nöjda med dem.
|
||
Svara med citat |
2009-12-29, 18:49 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det inte nya ägare till Ballou sen ett år tillbaka eller så? Eller är det bara jag som blandar ihop det med något annat?
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|