FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan,
jag är i behov av en accesspunkt med client-mode... alternativ till "D-Link DWL-G810", eftersom dessa har slutats tillverkas. http://www.netonnet.se/art/dator/nat...0/095442.4070/ det jag vill kunna göra är att; Konvertera trådbunden Ethernet till 108Mbps trådlöst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag köpte en Cisco nyligen. Den fungerar utmärkt. D-link är billig skit.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hej, skulle du kunna tala om modell?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
![]() är detta möjligt att utföra? en accesspunkt är ju egentligen för att fölänga trådlösa signalen, men kan jag använda den så här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag lånar tråden!
Jag har en D-link DIR-655. Jag skulle vilja utöka räckvidden så brorsan kan surfa på mitt nät, han bor ca 100 meter ifrån och har två 2 våningshus framför som täcker. Några tips på hur man fixar det så billigt som möjligt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() @MESH 500 har jag provat och den fungerar riktigt bra både med riktantenn och rundstrålande men som sagt, skulle någon börja mäta så kan det bli surt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kör man b/g/n så får man bara trycka iväg 100 mW men på a-bandet får man köra 30-1000 mW.
Så ska man köra riktantenner över avstånd är det 5G-bandet man ska köra på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
om någon är intresserad, så kan jag dela med mig av mitt eget svar, att det gick, man måste dock ställa in AP till "Client-mode"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
naak2803, alltid bra att följa upp sina egna trådar med svar. Underlättar för de som kan tänkas att söka efter samma info i ett senare skede.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|