FAQ |
Kalender |
|
2012-09-21, 10:07 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som har en teori eller erarenhet av att välja domän när det gäller IDN domäner.
Vi säger att jag vill ranka på ordet "grönt gräs", men domänen gröntgräs.se är upptagen. funkar det då att istället köpa domänen gröntgras.se eller grontgräs.se? Rent estetiskt är det ju inte jättesnygg men hur funkar det sökmotoroptimeringsmässigt? Mvh /Daniel |
||
Svara med citat |
2012-09-21, 11:03 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är inte expert på detta men gröntgras.se och grontgräs.se ser fler ut och enligt min uppfattning så hjälper inte dig SEO mässigt, min åsikt och jag kan väll ha fel.
Jah hade gått med gront-gras eller görnt-gras.se, gör inte mitt misstag, köp både med och utan åäö. Hoppas att flera kommer med sina åsikter. |
|||
Svara med citat |
2012-09-21, 11:11 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan använda de domäner du nämner i din fråga.
Det går bra rent seo mässigt. Jag har använt mig av bindestreck i vissa fall då inte idn domäner varit tillgängliga på exakt sökord. Lättare att länka mot en domän, som INTE innehåller åäö, men de rankar bra om du få länk till dem. |
||
Svara med citat |
2012-09-21, 15:50 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade kört på grönt-gräs.se och/eller gront-gras.se istället.
Svårt att svara på hur det funkar SEO-mässigt då det verkar vara ovanligt med både svenska tecken och "borttagna prickar" i domännamnet, någon som har exempel på sådan sajt? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|