FAQ |
Kalender |
|
2014-08-05, 16:59 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
behöver hjälp med att välja ut en slogan, har kommit ner till dessa två, men har svårt att bestämma mig. 1. Den smarta vägen till körkortet. 2. Den enkla vägen till körkortet. |
||
Svara med citat |
2014-08-05, 17:23 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nummer ett. Smarta låter nog mer positivt än enkla
|
||
Svara med citat |
2014-08-05, 17:56 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Spontant säger jag nummer 1. Sedan är ju människan av naturen lat så nummer 2 låter ju enkelt. |
||
Svara med citat |
2014-08-06, 07:16 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Vad är syftet med din tjänst? - Vad vill du att den ska utstråla, dvs vad vill du förmedla för känsla/intryck till din målgrupp? |
||
Svara med citat |
2014-08-06, 17:08 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Män 60%, kvinnor 40% Ålder: 19-25 år Vad är syftet med din tjänst? - syftet är att köpa en tjänst online som hjälper till med körkortet. känsla/intryck till din målgrupp? eeeh what? kanske att den tjänsten är billigare än konkurrenterna samt att de faktiskt väljer att KÖPA medlemskapet. |
||
Svara med citat |
2014-08-07, 02:29 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Ta bort fokus från priset, fokusera på att ge målgruppen en känsla av att med din tjänst så kommer målgruppen att klara körkortsprovet galant och utan problem. Låt din slogan ta bort fjärilarna i magen på din målgrupp. De flesta kunder vill köpa trygghet. Om du får fram ditt budskap att du kan tillhandahålla tryggheten att klara körkortsprovet så kommer du kunna ta mer betalt än konkurrenterna. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-08-07 klockan 02:33 |
|||
Svara med citat |
2014-08-06, 19:49 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Naak, har du en budget över 5MSEK för detta projekt? Annars är det bara att lägga ner.
Har du gjort en utförlig marknadsundersökning om efterfrågan? ConnyWesth, du kanske ska kopiera och klistra in "Målgrupp,syfte,intryck" i din signatur. Verkar vara dina frågor på det minsta lilla. -- Skämt åsido. Håller med Red71 lite. Smarta låter bättre, men enkla kan även vara lockande. |
|||
Svara med citat |
2014-08-07, 01:39 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ja, jag har gjort en marknadsundersökning och efterfrågan är STOR! annars skulle jag inte hålla på med projektet... |
||
Svara med citat |
2014-08-07, 02:46 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Det framgår klart och tydligt vad det handlar om för tjänst. Att ens behöva definera målgruppen "De som saknar körkort" eller att klarlägga att känslan man vill förmedla är "att kunden känner en trygghet att använda tjänsten". Visst är det bra att göra sitt förarbete men kom igen... |
|||
Svara med citat |
2014-08-07, 02:57 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I det här fallet gällde det att ta fram en Slogan och då behöver man fundera på vad denna slogan ska förmedla för "budskap" innan det är meningsfullt att diskutera Slogans faktiska innehåll. Slarvar man med dessa viktiga saker så kommer konceptet knappast bli framgångsrikt. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|