FAQ |
Kalender |
|
2006-07-05, 15:00 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Ibland har jag försökt att kontakta bloggare inom en viss nich för att få dem intresserade av min webbsida (inte den i min profil här på WMN, den är under uppbyggnad). Min sida har varit relevant för bloggarna ifråga, men trots detta har responsen alltid varit sval.
Jag är ganska tekniskt lagd som person, och upplever att jag ofta har problem att kommunicera med icke tekniker. Därför skulle jag uppskatta att få lite tips om hur man skapar en relation med bloggare för att på detta sätt enklare komma ut med sina nyheter. Oftast så är jag faktiskt läsare av bloggen ifråga. Men det vet ju inte bloggaren alltid om. Jag brukar vara ganska rak på sak, och det kanske inte alltid uppskattas då mina tips kanske uppfattas som reklam. Även om jag inte säljer något. Mina tips brukar vara väldigt korta. En länk och en kort beskrivning av sidan. Det hade jag uppskattat att få, om jag hade haft en blogg. Men uppenbarligen tänker inte alla som jag... Man kan tycka att bloggare borde ta till sig tips om sidor. Men att de inte gör det beror antingen på att min nyhet inte alls är relevant, eller att de får så många tips så att de har svårt att sålla. Ofta upplever jag dessutom att många bloggare läser andra bloggar och skriver om det som andra skriver om. Så det kanske egentligen handlar om att förmedla sitt budskap till en bloggare som har många andra bloggare som läsare? Hur identifierar man isåfall sådana bloggar? Samma sak gäller även när jag kontaktar journalister. Förstår ni min problematik, även om jag skriver ganska generellt? Är det någon som har några generella tips att dela med sig av? Ps. Detta är det enda ämnet under "Marknadsföring och kommers" som jag tror att denna tråd passar i. Men flytta den om det skulle vara opassande på något sätt. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|