Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Behöver gott råd (nybörjare)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-14, 12:48 #1
XerxX XerxX är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 10
XerxX XerxX är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 10
Hej alla,

Som väldigt ny webmaster (jajaja, har satt upp en sajt i alla fall) letade jag webbhotell. Då behövde jag bara en framsida och valde därför b-one p g a priset. Tanken var att bara visa upp mig för förlag och andra som kan vara intresserade av en korsordskonstruktörs tjänster genom att ge bort två korsord (gå till xerxx.se och ladda ner .pdf-erna om det roar).

Det var väl OK. *Men!* För ett litet tag sedan fick en polare idén att jag skulle sälja mina arbetsprover i en butik på nätet och ha tävlingar med trisslotter i pris. Bra idé tyckte jag, kodade snabbt ihop butiken med ASP och MySQL (jag är f d programmerare som råkar "kunna" ASP/VBscript - butiken finns i test på xerxx.se/shop. Jag kontaktar PayNova för betalningsfunktionen, dom kräver SSL (hade *då* ingen aaaning om SSL...) och det stödjer inte b-one...

Så, jag letar alltså webbhotell och WebCows ligger bra till. Eller gjorde, tills jag hittade detta forum. Prismässigt och 30GB trafik (ladda ner .pdf-er á 200KB kan bli tungt - svenskar *gillar* korsord) verkade alltihop vettigt. Dom erbjuder också egen SSL-licens för 995:-/år. Kollade också upp deras referensföretag och såg att sidorna laddar snabbt och utan problem (deras egen FAQ däremot, verkar riktigt slö).

Men när jag läser inläggen här blir jag glad att jag inte rusade iväg. För dedikerade servrar verkar det inte vara så stora problem men när man hyr vanlig webbplats... Krogliv verkar ju inte haft för roligt i kontakterna, liksom.