FAQ |
Kalender |
2006-09-13, 20:03 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Skönt att man inte är ensam, aktiverade gratistjänsten för att testa och därefter har vi bara skickat 2 SMS för test. Bestred omgående fakturan via e-post till ekonomavdelningen men det har inte kommet minsta pip där ifrån. Gör nu ett nytt test och hoppas på samma framgång som övriga haft.
|
||
Svara med citat |
2006-09-13, 20:10 | #22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som jag sa, riktigt lodigt företag som skickar ut felaktiga fakturor och som sedan får sina kunder att känna sig nöjda och framgångsrika för att dem dragit tillbaks fakturan efter uppringning.
Stackars personen(erna) som vill slippa strul och bara betalar fakturan.. |
|||
Svara med citat |
2006-09-13, 21:01 | #23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det viktigaste är att inte betala! Det är glasklart att de sysslar med något skumt, och att vi inte är betalningsskyldiga.
|
||
Svara med citat |
2006-09-13, 21:04 | #24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det skall bli minst sagt spännande att få höra vad som kommer hända med mina 700:- jag har gnetat ihop under 1½ år tillsammans med mypay. Får ta och ringa dem igen imorgon.
|
||
Svara med citat |
2006-09-14, 13:46 | #25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Pratade precis med en ganska otrevlig och oförstående person på MyPay. De första två meningarna förklarar allt:
- Hej, jag förstår inte varför jag har fått en faktura från er? - Men, du har ju beställt.... Hon visste inte ens vad jag hette, var jag ringde ifrån eller vem fan jag var eller vad jag har beställt... Fick numret till någon säljchef som inte svarar. Försöker en timme till och gör en polisanmälan senare. |
||
Svara med citat |
2006-09-14, 16:20 | #26 | ||
|
|||
Medlem
|
Talat med ekonomiavd (Kerstin) blev hänvisad till säljchef. Sökt hela dagen alltid 1 samtal före i kön...
Försökte sedan åter ringa ekonomi avd då var det helatiden kö där, valde då att bli kopplad till försäljningen och då svarade Kerstin där istället Blev upplyst om att det tydligt framgår på hemsidan att de tar ut avgift och att de meddelat samtliga kunder om att de införst denna kostnad, har inte blivit upplyst om detta och letar efter prisuppgift på websidan utan framgång (är väl jag som är blind)... |
||
Svara med citat |
2006-09-14, 16:41 | #27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Efter nyss avslutat samtal med mypay är mitt avtal nu uppsagt och ingen faktura hade tydligen skapats för mig (?).
Bortsett från att de var totalt oförstående för att jag inte riktigt tyckte deras metoder var helt ok och att jag faktiskt har lagt tid på att implementera ett system kring deras lösning så kan jag inte påstå att det var något problem att tala med dem så fort man kom fram till Jonathan. Ovan nämnda Kerstin kunde inte ens bekräfta att jag var registrerad i deras system trots att jag har haft ett konto hos dem sen jan 05. Jag kom fram genom att ringa växeln och sedan kundtjänst. Jag tror man även kan maila jonathan at mypay dot se om man vill nå honom direkt. |
||
Svara med citat |
2006-09-14, 16:50 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
Efter 30 minuter i kö till säljchefen, valde jag att ringe på nytt och söka kundtjänst. Där svarade säljchefen och utan problem var hela ärendet avklarat på 1 minut. Synd att det är så svårt att få tag på rätt person.
|
||
Svara med citat |
2006-09-14, 17:38 | #29 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv har jag också letat efter vart det framgår att det kostar pengar i nuläget att öppna ett "gratis konto" hos dom. Men jag måste också vara blind, men det kanske beror på allt hembränt :lol: (vad vet jag).
Måste säga att när man pratade med Jonathan så löste det sig på en sekund. Behövde inte ens säga att jag fakturan var orimlig samt att jag inte var villig att betala den. Deras affärsmetoder har jag inget till övers för. ska nog hålla mig borta från dom. Har inget emot att betala för tjänster, men då ska det klart framgå att tjänsten kostar pengar. |
||
Svara med citat |
2006-09-14, 20:30 | #30 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror att även jag talat med Kerstin. Det var hon som sa till mig att eftersom jag fått en faktura, så måste jag ha beställt tjänsten. När jag nekade att så var fallet så sa hon något i stil med:
- Men, inte hittar vi på kunder, det är klart att du beställt... Då rann droppen över bägaren och jag blev förbannad och sa att jag skulle polisanmäla dem och göra en amälan till Svensk Handel. Fick dock numret till deras säljschef som inte svarade (alltid nr 1 i kön). Dock ringde han upp mig vid fyratiden, och levererade sagan om att ett meddelande om detta gått ut via e-post i maj. Anledningen var att de villa ha "aktiva kunder". Observera att tjejen i växeln inte hade en aning om detta utan helt enkelt körde enligt logiken att "finns jag i deras kundsystem, så har jag beställt". Säljchefen lovade att kreditera fakturan. Det verkar vara fixat. När han ringde så var jag 20 meter ifrån postlådan med en kuvert i handen, till MyPay och Svensk Handel. Hann dock inte posta, men frågan är om man inte borde ha gjort det ändå. Visst fan kommer det finnas massor med folk som betalar deras faktura, som kanske inte vågar eller vill bråka. Usch.... aldrig mer MyPay! |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|