FAQ |
Kalender |
2012-06-09, 14:10 | #11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Precis, tror alla utom moderatorn själv tycker detta är märkligt tillvägagångssätt.
|
||
Svara med citat |
2012-06-09, 14:21 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan jag inte svara på om du inte hänvisar till tråden. Ifall hela den här diskussionen rinner ur EN enda stängd tråd av mer än 50 000 som finns på WN så förstår jag heller inte riktigt relevansen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
Svara med citat |
2012-06-09, 14:25 | #13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tillför det verkligen något att gnälla på Binero dag ut och dag in? Borde man inte ha bytt leverantör för länge sedan om man var så missnöjd?
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2012-06-09, 14:53 | #14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
jonny,
Om vi bortser från den specifika aktören (motsvarande trådar finns ju om alla "de stora" i Sverige), tycker jag absolut det kan vara relevant att belysa negativa aspekter beträffande ett större hostingföretag, på ett forum där det förmodligen finns tusentals medlemmar som även är deras kunder. Nya medlemmar kommer ju till hela tiden vilket förstås gör informationen intressant även för dessa. Att "gnälla" och älta gammalt tjafs är knappast relevant, men att belysa nya problem är väl i högsta grad det?! Självklart är det toppen om moderatorerna uppmärksammar okynnesinlägg ämnade att smutskasta eller misskreditera konkurrenter. Transparens är väl sååååå 2012 ;-)
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
Svara med citat |
2012-06-09, 15:17 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är också bra om även nya medlemmar lär sig använda sökfunktionen Det blir inte särskilt lyckat om alla inlägg som kritiserar Binero, Loopia eller City Network ligger i en enda tråd. Visst är väl transparens lite av en trend idag men det är ändå långt ifrån alla företag som vare sig anammat trenden eller skulle gynnas av att göra så. Det är dock exempel på en diskussion som bör tas i en separat tråd
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-06-09 klockan 15:20 |
||
Svara med citat |
2012-06-09, 18:28 | #16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
1+ helt klart där, jag tycker det är bra att man stänger gnälltrådar som de om Binero, efter tag blir det bara tjat om samma sak där man blandar rent gnäll med supportfrågor. Det gagnar varken Binero eller någon annan. Jag försökte framföra detta i en av trådarna dessutom, att man sedan blev anklagad för egenreklam är ju en annan historia.
|
|||
Svara med citat |
2012-06-12, 18:03 | #17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Låt folk göra det om dom vill, du behöver inte bry dig. Det är även bra input till de som ska skaffa webbhotell..... |
||
Svara med citat |
2012-06-12, 23:00 | #18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vad har det med de andra 50000 trådarna att göra. Det handlar om att visa respekt för dom som engagerar sig i trådarna. Varje tråd. När man stoppar en pågående tråd är det censur, ordet censur behöver inte betyda STATLIG censur. (Googla) Utan när man på något sätt stoppar eller förhindrar information. När man stänger en aktiv tråd, med egna slutord (dessutom felaktiga) är detta i högsta grad censur. Du får gärna öppna tråden så man har chans att besvara direkta felaktigheter. http://www.wn.se/t1053330.html Direkt när tråden stängdes utan att jag själv ens visste det så hade jag 2 pm från andra som upplevt precis samma sak. Som jag förstod det var det i huvudsak problem med tartareandesire. Det finns säkert ett mörkertal också. Lite positivt förvånad att denna är tråden är öppen eller ens finns kvar. 3:dje gången jag frågar vem är ansvarig för wn? Om man vill framföra problematik. Eftersom jag mejlat 2-3ggr utan ens en replay..... |
||
Svara med citat |
2012-06-12, 23:15 | #19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att stänga en tråd är inte censur, det kallas moderering. Sedan kan självklart moderatorer göra fel, men inte är det censur. Personligen tycker jag man ofta är lite väl hård och i andra fall tillåter nästan vadsomhelst där man borde ha modererat, med det är klart, alla tycker vi olika. Senast redigerad av Danielos den 2012-06-12 klockan 23:22 |
|||
Svara med citat |
2012-06-12, 23:43 | #20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
För det fungerade faktiskt super under många år som Aleborg, så visst går det..... Exponering av problemen är klart bästa sättet. I ärlighetens namn som egen företagare, funkar det bra. Om man är seriös företagare tar man då tag i problemen och låter dom inte fortgå. Och bra info för dom som ska välja leverantör. Man stänger inte en diskussion som det pågår med flera inlägg om dagen. Kanske om det stått stilla i flera dagar, eller hot och andra otrevligheter. Som tidigare sagts finns många STORA företag med MÅNGA kunder med mycket bra omdöme.... Alltså tvärt emot "slutorden" i den aktuella stängda tråden. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|