FAQ |
Kalender |
2004-03-26, 15:44 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Adtrade.net har tidigare fokuserat på att man skall byta annonser med varandra, men nu trycker de uppenbarligen mer på att de skall agera annonssäljare åt olika sajter. Undertecknad har fått en del förfrågningar och diskuterar saken med dem. Det handlar mestadels (uteslutande?) om klickannonser.
Är det någon som provat på den här delen av Adtrade? Synpunkter, tankar och kommentarer? |
|||
Svara med citat |
2004-03-26, 15:59 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har varit nära på att köpa annonspaket av Adtrade ett flertal gånger, men pga tidsbrist har det uteblivit..
Jag ser de som seriösa & det finns säkerligen massvis med aktörer som vill betala per klick men inte gå till TD & pröjsa setup+mån.avgift. Jag ser marknaden som stor inom denna genren...
2004-03-27, 00:40 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har också bara positiva intryck från Adtrade, seriösa när man pratar med dem. Har gått med i deras nätverk med två av våra sajter nu, får se om det ger något genomslag att tala om...
Är det fler som kontaktats för att vara med och utöka deras nätverk? |
|||
Svara med citat |
2004-03-27, 00:52 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska du få betalt CPM eller är det beroende på vad dom säljer?
|
|||
Svara med citat |
2004-03-27, 16:22 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Det beror på annonskampanjerna, de är flexibla på den punkten och tar självfallet visningskampanjer när det finns. Fokus ligger dock på klick-kampanjer.
|
|||
Svara med citat |
2004-03-27, 16:27 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Annonserar för tillfället via Adtrade. Funker genom budgivning, där du får fler exponeringar ju mer du är beredd att betala per klick samt ju högre klickandel annonserna har.
Jag tycker det har fungerat OK men det vore önskvärt om budgivningen synliggjordes bättre så man kan se sina och andras bud så man vet hur mycket man kan få för olika budnivåer. I dagsläget bjuder jag tex 2,5 kr per klick för 468*60-annonser. Tyvärr får jag inte särskilt många exponeringar tilldelade och vet inte om och i så fall hur mycket det skulle hjälpt att höja till tex 3 kr per klick. |
||
Svara med citat |
2004-05-05, 01:27 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Thd använder du Adtrade som annons försäljare? Fungerar det bra?
Eller är det någon annan som använder dom? |
|||
Svara med citat |
2004-05-07, 15:16 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |